Programele Rabla și Rabla Plus vor începe de pe data de 4 februarie, iar ministrul a anunțat că bugetele vor fi mai mari decât în anii trecuți. Este vorba despre o politică în care ministerul s-a angajat, de a crește cu 10% bugetul în fiecare an, pentru ca un număr din ce în ce mai mari de beneficiari să acceseze fondurile.
Pe de altă parte, joi, Tanczos Barna a transmis că anul acesta se va mai lansa un program, însă destinat exclusiv instituțiilor, autorităților publice locale și instituțiilor guvernamentale. Finanțarea va fi de 80%, bugetul total va fi de 600 milioane de lei, iar scopul este ca instituțiile statului să-și înnoiască flota cu vehicule electrice sau hibride plug-in.
„Dorim să finanţăm prin acest program doar maşini electrice sau hibrid plug-in, doar pentru instituţii publice astfel încât instituţiile publice să devină treptat un exemplu în ceea ce priveşte mobilitatea verde”, a declarat ministrul.
Programul o să fie lansat în prima fază pentru o perioadă de trei ani, 2022, 2023 și 2024.
Programul Rabla Clasic și Rabla Plus
Bugetul pentru aceste programe este de 1,2 miliarde de lei, transmite Ministrul Mediului, iar unul dintre obiectivele sale este de a scoate din circulație cele peste 250.000 de autoturisme care au împlinit o vârstă de peste 15 ani.
„Vom asigura, în 2022, cel mai mare buget pe care l-a avut vreodată Rabla Clasic şi Rabla Plus şi acest buget va fi de peste 1,2 miliarde de lei. Este de asemenea, prima dată când închidem anul precedent în luna ianuarie, este prima dată când toate cererile depuse în cursul anului precedent, până la sfârşitul lunii ianuarie vor fi analizate, aprobate, cele care nu sunt complete respinse, cele care sunt complete – aprobate şi vor intra în finanţare”, a transmis Tanczos Barna.
Bonusul de încasare a crescut, putând să de ajungă la 16.500 de lei dacă beneficiarul predă două autoturisme mai vechi de 15 ani. Programul Rabla există de 18 ani în România, timp în care au fost achiziționate peste 700.000 de autoturisme prin intermediul său.