ACMPE susţine că lipsa de cunoştinţe legislative referitoare la modul de funcţionare a pieţei de energie electrica şi gaze naturale, precum şi numărul mare de consumatori mici, îi expun pe aceştia la abuzuri.
„De la racordarea unui loc de consum nou şi până la măsurarea cantităţilor de energie facturate, sau deconectarea locurilor de consum fără respectarea prevederilor legale, consumatorii sunt adesea trataţi doar ca plătitori de facturi. Drepturile şi obligaţiile nu le sunt întotdeauna explicate şi respectate în întregime de către operatorii de reţea şi furnizorii cu care au încheiate contracte de furnizare. În explicaţiile primite, terminologia utilizată nu este întotdeauna pe înţelesul fiecăruia, iar multe dintre procedurile aprobate de autorităţi sunt învechite, greoaie şi aplicate discriminatoriu”, menționează ACMPE, citată de Agerpres.
ACMPE doreşte să elimine cele mai multe dintre problemele cu care se confruntă membrii săi. Oricare ar fi neclarităţile sau situaţiile în care se găseşte consumatorul sau micul producător de energie membru asociat, ACMPE va asigura reprezentarea corectă şi completă a acestuia în faţa oricărui titular de licenţă emisă de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei. De asemenea, ACMPE va deveni puntea de legatură între limbajul specializat al firmelor din domeniu şi limbajul comun, uzual, al membrilor săi, oferind pe lângă suportul acordat şi explicaţiile necesare acestuia. În plus, odată ajunşi la un număr mare de membri asociaţi, ACMPE îi va putea sprijini în negocierea unor condiţii contractuale de furnizare mai bune: preţuri mai scăzute, termene de plata mai avantajoase şi, nu în ultimul rând, respectarea drepturilor pe care le au, susţine Asociaţia.
Revista Capital a contabilizat săptămâna trecută toate scumpirile la gaze făcute începând cu anul trecut și a ajuns la rezultate cel puțin interesante. Factura pentru românii din sudul țării este mai mare cu circa 25%, lucru care nu se spune pe canalele oficiale. Citiți detalii aici.