destinatiile sunt tarile: SUA, Australia, Canada, in celalalt apar orasele: Los Angeles, Sydney si Vancouver. Ar mai fi si a treia diferenta (esentiala!): reclamele sunt pentru serviciile telefonice ale unor companii diferite: Zapp si Atlas Telecom. Printul pentru Zapp a fost difuzat in perioada februarie – martie a.c. si a avut o expunere masiva (18 publicatii!), iar printul de fata al Atlas Telecom este reprodus din numarul din iunie al publicatiei Connect. Reprezentantii Atlas spun ca printul de fata a aparut dintr-o eroare a publicatiei Connect si ca exista o alta executie corecta (cu un concept asemanator – un indicator cu mai multe destinatii, altul decat in lucrarea de fata, cu un bloc pe fundal.)
zapp – tara si 19 centi
Alina Gavrila, Creative Director Gavrila&Asociatii: „Am receptionat brieful campaniei Upgrade International la jumatatea lunii februarie 2004, iar propunerea noastra de print a fost aprobata la distanta de o saptamana. La sfarsitul lunii februarie am iesit pe piata. Campania s-a desfasurat in perioada februarie – martie 2004. Am luat in considerare particularitatile produsului si diversitatea lingvistica si culturala a targetului pentru ca ne-am adresat unor audiente vorbitoare de romana, maghiara, engleza, franceza, italiana si turca (reclama a aparut si in publicatii in limbi straine – nota red.). Am cautat si am identificat un simbol care comunica acelasi mesaj indiferent de limba materna si spatiul cultural de provenienta al cititorului.” Ce crede Alina Gavrila despre o posibila „inspiratie” a celor de la Atlas Telecom? „”Inspirat” este un cuvant prea putin ilustrativ in aceasta situatie: acelasi serviciu, acelasi concept, aceeasi executie. As spune mai degraba „reprodus””. Potrivit Alinei Gavrila, compania Telemobil, proprietar al reclamei, studiaza mai multe posibilitati de a reactiona la reclama Atlas.
atlas – orase si 0,12 euro
Atentie! Desi intrebarile Capital s-au referit la executia de fata, argumentatia Mihaelei Vasiluta explica o alta executie creativa (vezi foto timbru). Cu alte cuvinte, am intrebat despre mere si am primit raspunsuri despre pere.Mihaela Vasiluta, director de comunicare Atlas Telecom Network: „Ad-ul din revista Connect este o extensie a unei campanii promotionale desfasurata la nivel local (Oradea n. red.), cu scopul de a creste gradul de notorietate a serviciului Carrier Select Code al Atlas Telecom. Ne-am oprit asupra imaginii reprezentand un indicator rutier plecand de la urmatorul rationament: piata romaneasca de telecomunicatii fixe a avut pana acum un an un singur jucator major. Pentru orice tip de consumator, vine un moment cand, din dorinta normala de a evolua, pornesti pe un drum nou. Indicatorul rutier are menirea de a-i iesi in intampinare cu informatii ce il ajuta sa ia o decizie legata de noua directie pe care a pornit. Nu am avut cunostinta de ad-ul Zapp, situatia in care apar doua campanii media asemanatoare nefiind o noutate si tine de legile de functionare a naturii umane.”