Vânzările Dacia pe piaţa germană, prima destinaţie de export pentru constructorul român anul trecut, au scăzut considerabil, mărcile Renault şi Dacia înregistrând o scădere de 39,3% în luna aprilie, faţă de de aceeaşi lună a anului trecut. Renault şi Dacia au vândut 13.717 autovehicule în luna, aprilie peste declinul de 31,7% al pieţei germane, la 259.414 unităţi. Cota de piaţă a Renault şi Dacia a ajuns în aprilie la 5,3%, de la 4,2% în martie, 4,9% în febru
Vânzările Dacia pe piaţa germană, prima destinaţie de export pentru constructorul român anul trecut, au scăzut considerabil, mărcile Renault şi Dacia înregistrând o scădere de 39,3% în luna aprilie, faţă de de aceeaşi lună a anului trecut.
Renault şi Dacia au vândut 13.717 autovehicule în luna, aprilie peste declinul de 31,7% al pieţei germane, la 259.414 unităţi.
Cota de piaţă a Renault şi Dacia a ajuns în aprilie la 5,3%, de la 4,2% în martie, 4,9% în februarie şi 6,5% în prima lună a anului, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Grupul francez a ocupat poziţia şaptea în topul constructorilor, în urma Volkswagen (23%), BMW-Mini (9,9%), Mercedes (9,4%), Audi (7,5%), Ford (7%) şi Opel (6,6%). Doar şase constructori, din 33 monitorizaţi, au avut o evoluţie pozitivă în aprilie, respectiv BMW-Mini, Land Rover, Mercedes, Nissan-Infiniti, Porsche şi Volvo, în timp ce liderul de piaţă Volkswagen a scăzut cu 24%, la 59.570 de unităţi.
În primele patru luni ale anului, Renault şi Dacia au avut un declin de 23%, la 47.402 unităţi şi o cotă de piaţă de 5,1%. Piaţa auto din Germania a scăzut cu 25,5% în ianuarie-aprilie, la 929.824 unităţi.
La patru luni, constructorul francez a fost depăşit de Volkswagen (23%), BMW-Mini (8,8%), Mercedes (8,7%), Audi (7,5%), Opel (7,3%) şi Ford (7%).
Dacia merge bine în Franţa şi în Spania
Dacia are mai mult succes în Franţa şi Spania. Constructorul român se plasează pe primul loc în Franţa în funcţie de creşterea numărului de înmatriculări de autoturisme noi din luna aprilie, de 109%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, la 7.502 unităţi, piaţa locală avansând cu 2%, potrivit Asociaţiei Constructorilor Francezi de Automobile.
Totodată, Dacia ocupă locul şapte în rândul mărcilor auto comercializate în Franţa, după numărul de înmatriculări noi înregistrate în aprilie. Cota de piaţă a constructorului auto a avansat de la 1,9% în aprilie 2009 la 3,9%. În primele patru luni, pe piaţa franceză au fost înmatriculate 38.916 de autoturisme Dacia noi, faţă de 14.395 de unităţi în intervalul similar al anului trecut.
În Spania, Dacia a înregistrat în aprilie cea mai rapidă creştere anuală a înmatriculărilor auto, de 215%, la 1.671 de autovehicule, în timp ce piaţa a avansat cu 39%, la 84.852 unităţi, potrivit asociaţiei spaniole a importatorilor auto.
Cota de piaţă a Dacia aproape s-a dublat în aprilie, la 1,97%, de la 0,87% în aceeaşi lună din 2009. În aprilie anul trecut, Dacia a vândut în Spania 531 de autovehicule. Duster, modelul SUV lansat de Dacia, a înregistrat înmatriculări de 257 de unităţi în aprilie, intrând pe ultimul loc în top zece al maşinilor de teren pe piaţa spaniolă.
SURSA: Mediafax