Numărul mașinilor noi înmatriculate în România a crescut cu 5,2% în ianuarie-august 2022
Potrivit unei statistici realizată de către APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), în primele opt luni ale lui acestui an, numărul mașinilor noi înmatriculate în România a crescut cu 5,2%, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent.
Numărul mașinilor electrice noi înmatriculate a crescut cu 89,3%, realizând o cotă de piață de 20,6%, în timp ce numărul vehiculelor comerciale înmatriculate a scăzut cu 16,9%, iar numărul mașinilor grele înmatriculate, inclusiv autobuzele, a crescut cu 9,0%.
În august 2022, numărul autovehiculelor înmatriculate a scăzut cu 22,5%, faţă de august 2021, scăderea fost înregistrată după ce, în primele cinci luni ale acestui an, numărul autovehiculelor înmatriculate a crescut. Cu toate acestea, august 2022 este în creștere cu 10,9% față de august 2020 şi cu 47,4% în scădere faţă de august 2019. În topul mărcilor, pe primul loc este Dacia, urmată de Ford, Toyota și Renault.
În august 2022, autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat un volum de 12.448 unități, cu 22,0% mai puţin decât în august 2021. Pe prima poziție este Segmentul SUV cu o cotă de 44,5%, fiind în creștere cu 0,7% față de cota deținută în 2021.
Urmează apoi Clasa C cu o cotă de 26,0%, fiind în scădere cu 1,9% față de cota deținută în 2021 și Clasa B cu o cotă de 17,5%, fiind în scădere cu 3,3% față de cota deținută în 2021.
Numărul mașinilor pe benzină nou înmatriculate a crescut cu 3,3%. Cele diesel s-au prăbuşit cu 33,6%
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o creştere de 3,3% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,7%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au înregistrat o scădere de 33,6% față de primele opt luni din 2021, având, astfel, o cotă de 13,6% din total.
După primele opt luni din 2022, autoturismele electrice (100% și hibride plug-in) și autoturismele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin o cotă de piață de 20,6%, care depăşeşte cu 7,0% cota de piață din 2021.
Autoturismele full electrice au deținut o cotă de 7,8% din piață în primele opt luni ale acestui an, față de datele înregistrate anul trecut, când aveau o cotă de piață de doar 2,0%. În august 2022, autovehicule comerciale ușoare au înregistrat o scădere de 35,6% față de august 2021. Pe ansamblul celor opt luni din acest an, se remarcă o scădere de 16,9%, care consemnează o evoluție opusă faţă de cea a autoturismelor (+5,2%).
În ceea ce privește tipul proprietarului, în august 2022, cele mai multe achiziții de autoturisme au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 54,0% din totalul achizițiilor.