O aplicație anti-control a fost dezvoltată de o societate de din Sibiu. Cu ajutorul ei, oamenii de afaceri pot afla atunci când se fac controale și pot să își facă un registru virtual pentru toate verificările pe care le-a avut. „ProtectBiz” se adresează în special celor cu afaceri mici și medii (IMM-uri), care nu își pot permite să angajeze personal calificat pe diferitele specialități (juridic, resurse umane, financiar-contabil etc), nu au timpul necesar ori nu știu de unde să-și extragă informația cu privire la intrarea în deplina legalitate a activității lor”, anunță Ciprian Faraon, omul de afaceri sibian care a dezvoltata aplicația, conform Turnul Sfatului.
După o înregistrare prealabilă, utilizatorul primește, pe aplicație, alertele de control din partea celorlalți utilizatori, în funcție de natura controlului făcut de instituțiile statului. La rândul său, în momentul în care o autoritate vine să desfășoare o acțiune de control la societatea utilizatorului, acestă aplicație semnalează la rândul său acțiunea de control dintr-o listă prestabilită. Utilizatorul poate selecta, pe aplicație, autoritatea care i-a efectuat controlul, motivul controlului (tematic sau de rutină) și, după caz, rezultatul controlului. ”Corelarea alertei cu locația celui ce a emis-o se realizează automat, având în vedere că, pentru a utiliza aplicația, este obligatorie înregistrarea cu datele companiei – denumire, sediu, email, activitate principală etc, astfel încât cei ce primesc alerta să aparțină doar județului de unde se trimite alerta. Detaliile legate de vizibilitatea celui care trimite alerta rămân strict la latitudinea acestuia, opțiunea vizibilității putând fi bifată sau debifată. Aplicația cumulează totalitatea alertelor trimise într-un interval scurt, de ordinal zilelor, funcție de instituția care desfășoară controlul și le prezinta progresiv, pe nivele de intensitate: verde, portocaliu, roșu”, anunță dezvoltatorii.
Aplicația va genera alerte doar utilizatorilor înregistrați, prin intermediul aplicației ProtectBiz, pe e-mail și/sau sms. Odată cu generarea alertei, intervine componenta cea mai importantă a aplicației, respectiv furnizarea de soluții în funcție de tematica controlului alertei generate în sistem. ”Spre exemplu, în urma unui control al ITM privind trusa medicală, odată generată alerta în sistem, mediului de afaceri i se va aduce la cunoștință riscurile la care se supune neavând-o, respectiv cadrul legal, valoara amenzii, ce trebuie să conțină acea trusă medicală și de unde o poate achiziționa astfel încât să evite amenda (în acest caz) și să intre în legalitate. Desigur, exemplele pot continua pe chestiuni mult mai ample și cu un impact mult mai ridicat asupra firmei ce poate urma acțiunii de control”.
Ciprian Faraon susține că aplicația încearcă să pună la adăpost mediul de afaceri românesc prin conștientizarea riscurilor la care se expun în caz de control, urmare a unei alerte inițiate, dacă nu se afla în legalitate, oferindu-le soluții. ”ProtectBiz este și o sursă de evaluare a activităților inspectorilor de control. Autorul sesizării va stabili, în baza unor criterii prestabilite, nivelul de apreciere al inspectorilor de control în raport cu acțiunea de control desfășurată. Acest ranking va fi transpus într-un raport transmis automat, lunar, conducerii instituției respective, dar și mass-media. Acest instrument va fi util atât mediului de afaceri, pentru a asigura un echilibru în relația cu reprezentanții insitituției, cât și conducerii instituției, putând reprezenta un criteriu de evaluare profesională internă. Totodată, ProtectBiz este spațiul prin intermediul căruia pot interacționa reprezentanții mediului de afaceri. Selectarea unui anumit partener de afaceri, ori a unui produs sau serviciu, informații utile de profil, schimbări legislative, comunicate etc., toate pot face obiectul unui networking și al unui marketplace”, mai spune omul de afaceri.