Francezii de la Renault, deținătorii mărcii autohtone Dacia, au comercializat anul trecut 2,5 milioane de vehicule, în scădere cu 6,3% față de rezultatul obținut în 2011. Aportul mărcii principale a grupului la acest rezultat a fost de 2,1 milioane de vehicule, în timp ce subsidiarele Dacia și Renault Samsung Motors au vândut câte 259.822 unități, respectiv, 65.691 unități. Grație scăderii vânzărilor Renault cu 6% și a celor ale Samsung cu 44,4%, marca românească Dacia – al cărui număr de unități comercializate la nivel mondial a crescut cu 4,8% – a atins 14,1% din totalul vânzărilor grupului. În 2011, cota Dacia era de numai 12,6%. Conform raportului financiar al grupului francez pentru 2012, creșterea mărcii Dacia trebuie pusă pe seama lărgirii gamei de produse cu Lodgy și Dokker, dar și succesului tot mai mare al modelului Sandero, în special după recentele modificări de design. În segmentul B, vânzările modelului Sandero, produs sub marca Dacia, s-au majorat până la 94.180 de unități (+9,8%). În Europa, în segmentul său, Sandero continuă să își majoreze cota de piață în ciuda condițiilor dificile. În segmentul C, Duster a fost penalizat de un mix nefavorabil pe lanțul de distribuție. Volumul vânzărilor acestrui model a scăzut cu 18,5% până la 131.205 unități față de 161.053 unități în 2011. Acesta continuă totuși să ocupe poziția a treia în clasamentul vânzărilor de cross-overe din Europa, având o cotă de 8,1% în această categorie”, se arată în documentul dat publicității astăzi. Vânzările Dacia în funcție de împărțirea regională a Renault Group arată că în zona Euromed – Africa (din care face parte și România) s-a înregistrat o creștere cu 26,6% până la 127.648 de unități, în timp ce în Europa a fost consemnat un recul cu 4,3% față de 2011, iar în Asia – Pacific, o scădere cu 6,5%. Rezultatele preliminare arată că grupul Renault a obținut anul trecut venituri de 41,27 mld. euro (-3,2%) și o marjă operațională de 1,8%. Raportul financiar la Automobile Dacia va fi prezentat consiliului de administrație în câteva săptămâni.
Aportul mărcii Dacia la vânzările grupului Renault se majorează
15 februarie 2013, 08:10
Ultima modificare în 13 ianuarie 2014, 12:33
Cele 359.822 de mașini vândute anul trecut sub marca Dacia la nivel mondial reprezintă 14,1% din totalul vânzărilor de vehicule ale grupului Renault.
Etichete: Automobile Dacia,
dacia,
Dacia Dokker,
duster,
Grupul Renault,
Lodgy,
renault,
samsung,
sandero
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Porumb sau grâu? Ce este mai avantajos să producem în acest an
- Războiul suprafeţelor: retailerii îşi atacă reciproc pieţele
- Cum se degustă un vin
- Ministrul francez al Consumului: “Spanghero știa”
- Datoriile şi „războiul valutelor”, pe agenda reuniunii ministeriale a G20
- Chevron a mai făcut un pas spre explorarea gazelor de şist în România
- Trei scenarii pentru transformarea calului în vită
- Rezultatul scăderii preţurilor cu 40%: Impact a vândut 100 de locuinţe în 2012
- Iată doi negustori de cai morți de la care a pornit scandalul Horsegate
- Pensiile militarilor vor fi recalculate deoarece s-au constatat greşeli la stabilirea cuantumului