Apple a ajuns lider mondial în vânzări
Apple a reușit să încheie o perioadă de 12 ani în care Samsung Electronics, rivalul său sud-coreean, a dominat piața de smartphone-uri.
În anul 2023, cota de piață a producătorului de iPhone-uri a crescut la 20%, conform datelor furnizate de firma de cercetare de piață International Data Corp.
La sfârșitul anului trecut, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 19,4%, clasându-se pe primul loc. În acest timp, pozițiile următoare au fost ocupate de producători chinezi precum:
- Xiaomi
- Oppo
- Transsion
Modificarea poziției de lider pe piața smartphone-urilor a avut loc după un an complicat. În 2023, consumatorii s-au arătat rezervați în a face tranziția către un smartphone nou din cauza:
- incertitudinilor economice generale
- inflației în creștere
Totodată, performanța sub așteptări a economiei chineze, care reprezintă cea mai mare piață de smartphone-uri la nivel global, a avut un impact negativ asupra vânzărilor generale de telefoane.
Conform informațiilor furnizate de IDC, atât Apple, cât și Transsion au fost singurele dintre primele cinci mărci de smartphone-uri care au înregistrat o creștere a livrărilor în 2023.
Această performanță a avut loc într-un context în care piața totală de smartphone-uri a înregistrat o scădere cu 3,2%. Piața a ajuns la 1,17 miliarde de unități. Acesta este cel mai redus nivel din ultimii zece ani.
Datele au fost furnizate înainte de lansarea unor noi modele Samsung
Datele privind vânzările au venit înainte de cea mai recentă lansare a modelelor Samsung de miercuri, conglomeratul sud-coreean fiind așteptat să lanseze Galaxy S24, S24 Plus și S24 Ultra cu funcții susținute de inteligența artificială.
Ben Wood, analistul șef al firmei de cercetare CCS Insight, a declarat că datele IDC reprezintă o lovitură „psihologică” pentru Samsung, dar se așteaptă ca lupta să rămână strânsă în acest an.
„Cred că va rămâne o bătălie strânsă pe tot parcursul anului 2024, dar nu există nicio îndoială că Apple se află pe o traiectorie puternică, iar loialitatea pe care consumatorii o au față de dispozitivele Apple înseamnă că, odată ce își iau unul, rareori trec la altceva”, a spus el.
Wood a declarat că datele au dat o greutate suplimentară importanței lansării de miercuri a produselor Samsung, scrie The Guardian.
„Acest lucru înseamnă că Samsung trebuie să facă tot ce-i stă în putință pentru a păstra utilizatorii existenți, precum și pentru a-și asigura noi clienți pentru dispozitivele sale.”