Apple a ajuns lider mondial în vânzări

Apple a reușit să încheie o perioadă de 12 ani în care Samsung Electronics, rivalul său sud-coreean, a dominat piața de smartphone-uri.

În anul 2023, cota de piață a producătorului de iPhone-uri a crescut la 20%, conform datelor furnizate de firma de cercetare de piață International Data Corp.

La sfârșitul anului trecut, Samsung a înregistrat o cotă de piață de 19,4%, clasându-se pe primul loc. În acest timp, pozițiile următoare au fost ocupate de producători chinezi precum:

  • Xiaomi
  • Oppo
  • Transsion

Modificarea poziției de lider pe piața smartphone-urilor a avut loc după un an complicat. În 2023, consumatorii s-au arătat rezervați în a face tranziția către un smartphone nou din cauza:

  • incertitudinilor economice generale
  • inflației în creștere

Totodată, performanța sub așteptări a economiei chineze, care reprezintă cea mai mare piață de smartphone-uri la nivel global, a avut un impact negativ asupra vânzărilor generale de telefoane.

Conform informațiilor furnizate de IDC, atât Apple, cât și Transsion au fost singurele dintre primele cinci mărci de smartphone-uri care au înregistrat o creștere a livrărilor în 2023.

Această performanță a avut loc într-un context în care piața totală de smartphone-uri a înregistrat o scădere cu 3,2%. Piața a ajuns la 1,17 miliarde de unități. Acesta este cel mai redus nivel din ultimii zece ani.

apple
SURSA FOTO: Dreamstime

Datele au fost furnizate înainte de lansarea unor noi modele Samsung

Datele privind vânzările au venit înainte de cea mai recentă lansare a modelelor Samsung de miercuri, conglomeratul sud-coreean fiind așteptat să lanseze Galaxy S24, S24 Plus și S24 Ultra cu funcții susținute de inteligența artificială.

Ben Wood, analistul șef al firmei de cercetare CCS Insight, a declarat că datele IDC reprezintă o lovitură „psihologică” pentru Samsung, dar se așteaptă ca lupta să rămână strânsă în acest an.

„Cred că va rămâne o bătălie strânsă pe tot parcursul anului 2024, dar nu există nicio îndoială că Apple se află pe o traiectorie puternică, iar loialitatea pe care consumatorii o au față de dispozitivele Apple înseamnă că, odată ce își iau unul, rareori trec la altceva”, a spus el.

Wood a declarat că datele au dat o greutate suplimentară importanței lansării de miercuri a produselor Samsung, scrie The Guardian.

„Acest lucru înseamnă că Samsung trebuie să facă tot ce-i stă în putință pentru a păstra utilizatorii existenți, precum și pentru a-și asigura noi clienți pentru dispozitivele sale.”