Apple continuă eforturile de a construi o mașină electrică cu conducere autonomă, în ciuda mai multor schimbări de personal și a unor schimbări de strategie de-a lungul anilor. Acum, un nou raport al Bloomberg indică faptul că Apple a angajat-o pe Desi Ujkashevic, un veteran al Ford cu 31 de ani de experiență, pentru a ajuta compania să își intensifice eforturile în cadrul proiectului Apple Car.

Angajarea lui Desi Ujkashevic de către Apple vine după ce Ford l-a luat pe Doug Field de la Apple anul trecut. Tesla l-a angajat inițial pe Field de la Apple în 2013 pentru a ajuta la conducerea rampei de producție pentru Model 3. Field a aterizat din nou la Apple în 2018 pentru a ajuta la conducerea proiectului Apple Car, înainte de a pleca la Ford în septembrie 2021.

Desi Ujkashevic a lucrat la Ford din 1991, ultima sa funcție fiind cea de director global al ingineriei de siguranță auto. Bloomberg subliniază că Desi Ujkashevic este deosebit de pricepută la navigarea în probleme de reglementare, un aspect cu care Apple va trebui să se confrunte cu siguranță în eforturile sale de a livra un vehicul electric cu conducere autonomă.

La Ford, Ujkashevic a lucrat la unele dintre cele mai populare vehicule ale companiei, inclusiv la modelele Escape, Explorer, Fiesta și Focus. De asemenea, ea a lucrat la proiectele Lincoln MKC și Aviator, precum și la promovarea Ford în industria vehiculelor electrice.

Apple vrea să lanseze mașina în 2025

Se crede că vicepreședintele Apple pentru tehnologie, Kevin Lynch, va conduce cea mai mare parte a echipei și a proiectului Apple Car în prezent, după plecarea lui Field. Se pare că Apple lucrează la o mașină electrică cu autoconducere completă, cu obiectivul ambițios de a o lansa încă din 2025.

Zvonurile legate de Apple Car au fost în continuă mișcare de-a lungul anilor. La un moment dat, rapoartele sugerau că firma nu era interesată să facă o mașină adevărată, ci mai degrabă să facă echipă cu un producător auto existent pentru a dezvolta tehnologia pentru mașina sa.

În timp ce Apple este într-adevăr un expert în gestionarea producției și a lanțului de aprovizionare, fabricarea și livrarea unei mașini electrice este o cu totul altă treabă. De asemenea, este nevoie de o implementare amplă a infrastructurii pentru lucruri precum încărcare și centrele de service.

Obiectivul Apple pentru primul său vehicul electric este de a renunța atât la volanul tradițional, cât și la pedale. Acest lucru semnalează faptul că firma consideră că tehnologia sa de autoconducere va fi suficient de sigură și fiabilă pentru a face acest lucru. Elon Musk, CEO-ul Tesla, a promis că firma sa va livra un vehicul fără volan până în 2021, dar acest lucru, evident (în mod șocant), nu s-a concretizat.