iPhone-ul a fost detronat de pe prima poziție a pieței smartphone-urilor din China. În 2024, Vivo a dominat piața cu o cotă de 17%, urmată de Huawei cu 16%, în timp ce Apple, Oppo și Honor s-au situat la egalitate, fiecare având o cotă de 15%, conform Reuters.
Gigantul american a înregistrat o scădere semnificativă a livrărilor de iPhone
Gigantul american a înregistrat o scădere semnificativă a livrărilor de iPhone, acestea reducându-se de la 51,8 milioane de unități expediate în 2023 la 42,9 milioane în 2024.
Deși iPhone-urile rămân populare în rândul consumatorilor chinezi, o parte din aceștia s-au orientat către alternativele oferite de producătorii locali.
În ciuda vizitelor repetate ale lui Tim Cook, CEO-ul Apple, în China, vânzările companiei au scăzut cu 25% în ultimul trimestru al anului 2024.
Huawei și-a continuat revenirea pe piață în 2024
Huawei, care a fost afectat anterior de sancțiunile impuse de Statele Unite, și-a continuat revenirea pe piață în 2024. Livrările sale de smartphone-uri au crescut cu 37% comparativ cu anul precedent, reflectând o redresare semnificativă.
În același timp, Vivo a înregistrat o creștere solidă datorită unei strategii bine gândite, care i-a permis să-și consolideze poziția pe segmentele de piață de la accesibil la premium.
WATCH: Apple has been dethroned as the top smartphone seller in China. Figures from research firm Canalys show it was overtaken by local rivals in 2024 https://t.co/AqizhsfS1r pic.twitter.com/R4UWPTXoGv
— Reuters Business (@ReutersBiz) January 16, 2025
Piața chineză de smartphone-uri a crescut cu 5% în ultimul trimestru din 2024, atingând 77,4 milioane de unități expediate.
În acest context, Beijingul a anunțat extinderea unui program de stimulare a achiziției anumitor smartphone-uri, ceea ce ar putea stimula piața în 2025.
Conform analizelor Canalys, producătorii au început deja să își ajusteze strategiile de distribuție și aprovizionare pentru a profita de aceste măsuri, pregătindu-se pentru o posibilă creștere în anul următor.
„O competiţie feroce a condus la o redefinire continuă a pieţei”, a declarat Amber Liu, o analistă de la Canalys.
Experta a subliniat și că Vivo, noul lider, a beneficiat de o „dinamică puternică” anul trecut.
„Strategia pe care a adoptat-o i-a permis să-şi consolideze poziţia între segmentul de intrare de gamă şi segmentul de mijloc către gama înaltă”, a mai spus ea.