Vânzările bune înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut de ultimul ceas conectat la Internet al celor de la Apple a propulsat grupul american pe poziţia de lider mondial al pieţei accesoriilor conectate, arată un studiu publicat joi de firma de cercetare de piaţă IDC, informează AFP.
"Creşterea de 10,3% în ritm anual înregistrată în 2017 reprezintă un declin semnificativ faţă de avansul de 27,3% înregistrat în 2016. Am văzut cum numeroşi vânzători se bazează pe modele vechi sau chiar au ieşit complet de pe piaţă. În acelaşi timp, vânzătorii care au rămas pe piaţă nu numai că au înlocuit modelele mai vechi, dar au adăugat caracteristici şi servicii care au făcut dispozitivele de tip wearable mai integrate în viaţa oamenilor", a declarat directorul de cercetare de la IDC, Ramon T. Llamas.
La nivel global, numărul de dispozitive de tip wearable livrate anul trecut a ajuns la 115,4 milioane unităţi, în creştere cu 10,3% faţă de cele 104,6 milioane unităţi livrate în 2016.
Conform estimărilor IDC, în ultimul trimestru al anului trecut, Apple a vândut aproximativ opt milioane de exemplare de Apple Watch, ceea ce reprezintă 21% din vânzările totale de accesorii conectate de toate tipurile vândute în acea perioadă. Grupul condus de Tim Cook a profitat în special de lansarea în luna septembrie a noului AppleWatch seria 3. Rivalul american Fitbit se situează pe poziţia secundă cu o cotă de piaţă de 14,2%, urmat de grupul chinez Xiaomi cu o cotă de piaţă de 13%.
Pe ansamblul anului 2017, IDC estimează că Apple a vândut 17,7 milioane accesorii conectate la nivel global, ceea ce i-a permis să controleze 15,3% din piaţa de 'wearables', urmat de Xiaomi (13,6%) şi Fitbit (13,3%).