Partea ocupată de grupul american Apple Inc pe piaţa de smartphone din China s-a înjumătăţit până la 10% în al doilea trimestru al acestui an, pe măsură ce consumatorii aşteaptă noul model de iPhone sau au trecut la altă marcă, arată datele comunicate vineri de firma de cercetare de piaţă IDC, transmite Reuters.
China este cea mai mare piaţă de telefonie mobilă din lume, cu aproape un miliard de utilizatori, şi anul acesta ar urma să devanseze şi SUA devenind cea mai mare piaţă de smartphone din lume.
Potrivit IDC, în perioada aprilie-iunie 2012 pe piaţa din China au fost livrate mai multe smartphone-uri decât telefoane obişnuite iar grupul chinez Lenovo Group a detronat Apple de pe poziţia secundă pe care o ocupa în primele trei luni.
Un număr de 44 milioane smartphone-uri au fost livrate în China în al doilea trimestru al acestui an, echivalentul a 51% din cele 87 milioane dispozitive mobile livrate în acea perioadă.
Analistul IDC, TZ Wong consideră că există două motive pentru căderea cotei de piaţă a Apple. ‘Un motiv este sezonier, consumatorii ştiu că urmează să fie lansat un nou telefon. Al doilea este că alternativele sunt în prezent mult mai atractive decât erau în urmă cu un an. În schimb, iPhone nu s-a schimbat prea mult în ultimul an’, a declarat TZ Wong.
IDC estimează că grupul chinez Lenovo, al doilea producător mondial de computere personale, a devenit al doilea mare jucător pe piaţa de smartphone din China cu o cotă de 11%, în condiţiile în care în primul trimestru ocupa abia locul şapte. Lider este în continuare grupul sud-coreean Samsung Electronics Co Ltd cu o cotă de 19%, în scădere totuşi faţă de o cotă de 21% în primul trimestru. Apple a coborât pe locul al treilea cu o cotă de 10%, urmat de producătorii chinezi ZTE Corp şi Huawei Technologies Co Ltd.
Apple are probleme pe piaţa din China în condiţiile în care este implicat într-o dispută juridică cu o firmă chineză pe tema numelui iPad. În plus, analiştii atrag atenţia asupra faptului că un iPhone 4s nou este echivalentul a două salarii lunare în China, în timp ce un produs de succes ar trebui să fie echivalent cu 70% din salariul pe o lună.
SURSA: Agerpres