Apple este acuzat că nu informează în mod clar cumpărătorii că ei primesc deja o garanţie la produsul achiziţionat, motiv pentru care aceştia ar putea plăti pentru o garanţie suplimentară, informează Reuters.

"Informaţiile trunchiate ar putea avea un rol determinant în decizia cumpărătorului de a opta pentru un plan de protecţie AppleCare", potrivit organizaţiei belgiene Test-Achats.

Organizaţiile din ţări precum Olanda, Spania, Germania şi Belgia, au trimis deja notificări oficiale către Apple, pentru a determina grupul să modifice felul în care prezintă garanţiile oferite.

Aceste servicii diferă de la o ţară europeană la alta. În Belgia şi Italia, de exemplu, cumpărătorii beneficiază de o garanţie de doi ani, în timp ce în Olanda garanţia este oferită pe toată durata de funcţionare a produsului achiziţionat. Organizaţiile din Belgia şi Olanda sunt dispuse să acţioneze compania Apple în justiţie în cazul în care nu va schimba sistemul de informare.

Nu este pentru prima oară când Apple are probleme din cauza lipsei de transparenţă în informare. În decembrie, un tribunal din Italia a amendat Apple cu 900.000 de euro pentru că nu a informat corect cumpărătorii PRIVIND drepturile la garanţii şi asistenţă tehnică.

Reprezentanţii Apple au refuzat să comenteze.