Părerea îi aparține lui Paul Hochman, expert pe industria IT și editor la NBC, care a ținut un discurs în deschiderea conferinței "Forward with Ford Futuring and Trends" din Dearborn, statul Michigan. Acesta a afirmat că Apple a ales să crească pe un sistem care nu este viabil.
"Ca și sistem închis – trebuie să cumperi aplicații Apple, sistemul de operare este de la Apple, nu poți să configurezi sau să setezi mare lucru în afara excepțiilor oferite de Apple – compania lui Steve Jobs este destinată eșecului".
"În biologie, în istorie, s-a demonstrat că orice sistem închis nu poate supraviețui", spune Hochman, care a făcut o paralelă cu americanii de la General Motors, care, de asemenea au preferat un sistem închis.
Acesta a ținut să laude sistemul adoptat de Ford, pe partea de dotări: tehnologiile MyFord Touch și SYNC Applink. Ambele pot fi compatibile cu handseturi externe de la iPhone sau Android.
Ca sistem deschis, îți dă voie să rulezi aplicații de la device-uri externe și să le afișezi pe ecranul computerului de bord al mașinii. De asemenea, dacă faci un upgrade la handset la un telefon 4G, se modifică și rapiditatea conexiunii. La GM, versiunea este blocată la specificațiile originale.
Rata de creștere pe android, mai mare decât la Apple
500.000 de noi telefoane şi tablete Android sunt activate zilnic în lume, conform declaraţiei lui Andy Rubin, şeful Google Android, iar numărul creşte cu 4% săptămânal.
Apple, cu 19 milioane de iPhone-uri vândute, are 210.000 de activări zilnice, 325.000 dacă se iau în calcul activările iPad-urilor şi iPod-urilor. Rata de activare rămâne, totuşi, semnificativ mai mică decât cea a telefoanelor şi tabletelor Android.
Aceste valori sunt importante mai ales dacă se ia în considerare numărul ridicat de aplicaţii care sunt construite şi valoarea ridicată pe care acestea o conferă dispozitivelor. Astfel, dacă Android ia stăpânire pe piaţă Apple va fi marginalizat, în consecinţă valoarea dispozitivelor sale va scădea.
Apple a înţeles odată cu eşecurile din 1990 că trebuie să aibă preţuri competitive, de aceea iPhone-ul şi iPad-ul au preţuri egale sau chiar mai scăzute decât omologii Android, lucru care îi permite companiei Apple să-şi păstreze sectorul de piaţă, în ciuda evoluţiei Android la nivel global.
Apple are şi un alt avantaj în faţa Android, care este încă o platformă fragmentată, cu multe versiuni, iar Google urmăreşte să restricţioneze nivelul de customizare al producătorilor săi de hardware.
Ieri un analist anunţa că Apple vrea să lanseze un iPhone mai accesibil, în scopul de a face faţă progresului Android.