Potrivit Forbes, Google are misiunea de a converti utilizatorii Safari la Chrome. În prezent, se bazează pe Safari pentru a genera majoritatea solicitărilor de căutare de pe iPhone-uri, activate printr-un aranjament financiar cu Apple, prin care căutarea Google este implicită pe Safari.
Acest aranjament ar putea fi în curând sabotat de investigațiile din SUA și Europa privind monopolul deținut de Google. În consecință, Google a trecut la Planul B, notează Forbes.
Chrome are o bază de instalare de 30% pentru utilizatorii de iPhone
Chrome are o bază de instalare de doar 30% pentru utilizatorii de iPhone, iar ținta Google este să crească numărul la 50%, aducând încă 300 de milioane de utilizatori de iPhone în baza sa de date. Și, evident, Apple vrea să oprească acest lucru.
Aceste 300 de milioane de perechi de globi oculari generează venituri serioase online și, pe măsură ce căutarea se schimbă semnificativ, prin introducerea IA pe dispozitiv, va deveni un câmp de luptă.
De aceea, americanii au început să observe în multe orașe panouri publicitare de confidențialitate Safari, de la Apple. Ceea ce a început ca o campanie locală în San Francisco a devenit acum una la nivel global.
Safari și Chrome se bucură de o cotă de piață mai mare de 90%
Safari și Chrome se bucură de o cotă de piață mai mare de 90% pe dispozitivele mobile. Iar pe iPhone se duce o luptă directă între cei doi.
Confidențialitatea este călcâiul lui Achille pentru Chrome. Cookie-urile de urmărire rămân, planurile de a le elimina treptat fiind întârziate, deoarece Google navighează într-un câmp minat de reglementări. Modul de cvasi-confidențialitate al Chrome este mult mai puțin privat decât au presupus utilizatorii.
În ultima perioadă, au existat avertismente că Google captează datele dispozitivului de la utilizatorii Chrome cu o setare ascunsă, care nu poate fi dezactivată.
Apple a crescut miza în această bătălie pentru confidențialitate, cu o nouă reclamă video care parafrazează teroarea din filmul „Păsările”, regizat de Hitchcock, pentru a avertiza asupra confidențialității smartphone-urilor. Reclama este puternică, iar mesajul său este foarte clar. Dacă nu doriți să fiți urmăriți online, utilizați Safari!
Dacă nu vrei să fii urmărit online, nu folosi Google Chrome!
Sau, altfel spus, dacă nu vrei să fii urmărit online, nu folosi Google Chrome!
Când celebrul film al lui Hitchcock a fost lansat, în anii 1960, a fost șocant, înfricoșător și i-a pus pe mulți pe gânduri. Mesajul său era că există o amenințare pe care nu o vedem, dar care este peste tot, așa cum se întreabă, îngrozit, un personaj din film – „Cine ești? Ce ești? De unde ai venit? Cred că ești cauza tuturor acestor lucruri. Cred că ești rău.”
Există sugestii în videoclip că acest lucru ar putea viza utilizatorii Android pentru a-i aduce pe iPhone, deși nu acesta este scopul. Niciun utilizator nu va renunța la Android doar pentru a accesa un browser diferit, oricât de periculos ar fi anunțul. Este vorba despre păstrarea utilizatorilor de iPhone în grădina cu ziduri a Apple, subliniază Forbes.