Giganţii Apple şi Google şi-au adjudecat titlul de cele mai valoroase branduri din lume pentru al treilea an consecutiv, în condiţiile în care companiile din sectorul tehnologiei au dominat cea de a 16-a ediţie a studiului celor mai bune branduri din lume realizat de firma de consultanţă Interband.
Valoarea brandului Apple a crescut cu 43% în ritm anual, până la 170,28 miliarde de dolari, în timp ce brandul Google este evaluat la 120,31 miliarde de dolari, în creştere cu 12%.
Lista continuă să fie dominată de companiile din sectorul tehnologic în condiţiile în care în top 10 se regăsesc nume precum Microsoft, IBM şi Samsung iar 28 dintre cele 100 de companii de pe lista Interbrand sunt din sectorul tehnologiei iar valoarea lor este mai mare decât o treime din valoarea totală a companiilor de pe listă.
Alte companii tehnologice care au intrat în top 30 sunt Intel (14), Cisco (15), Oracle (16), HP(18) şi Facebook (23). Aceasta din urmă a înregistrat de altfel cea mai mare creştere a valorii unui brand, de 54%, până la 22 miliarde de dolari. În schimb, atât Nokia cât şi Nintendo nu mai fac parte din top 100 branduri în acest an, în timp ce PayPal şi Lenovo au intrat în acest clasament pentru prima dată, pe locurile 97 şi, respectiv, 100.
Studiul publicat de Interbrand stabileşte valoarea unui brand printr-o combinaţie între performanţele sale financiare, capacitatea de a-i influenţa pe consumatori să cumpere şi asigurarea profiturilor.
"Raportul Best Global Brands examinează de ce are nevoie un brand pentru a avea succes în lumea hiper-fragmentată de astăzi. În condiţiile în care oamenii cer experienţe imediate şi personalizate, companiile şi mărcile trebuie să se mişte rapid", a declarat directorul general de la Interbrand, Jez Frampton. AGERPRES