Apple Inc. lucrează de ceva timp în secret la producerea unei maşini şi doreşte să înceapă producţia până în 2020. Termenul prezintă agresivitatea acestui proiect şi ar putea să pregătească terenul pentru duelul cu Tesla Motors Inc şi General Motors Co, ambele având ca ţintă lansarea în 2017 a unui vehicul electric ce ar funcţiona 300 de kilometri dupa o încărcare şi care ar urma să coste sub 40.000 de dolari, scrie bloomberg, citat de yoda.ro
Ca o comparaţie, Apple a început sa lucreze pentru primul iPhone în 2004, cu 3 ani înainte de lansare. În ceea ce priveste maşina Apple, sunt puţine lucruri cunoscute despre design. Cei de la Wall Street Journal spun că ar fi asemănătoare cu un minivan, o varianta considerata ciudată. Toate indicaţiile indică faptul că maşina va fii complet electrică – Apple a angajat recent oameni de la producatorul de baterii EV, A123 Systems.
Apple a înregistrat profit record în ultimul trimestru de 18 miliarde de dolari şi are la dispoziţie 178 de miliarde de dolari şi puţine pieţe în care să investească. Compania a investit anul trecut 6.04 miliarde de dolari în cercetare şi dezvoltare, iar seful executiv, Tim Cook, e presat să returneze bani către actionari. CEO-ul companiei a insistat ca Apple sa intre pe noi pieţe.
Intrarea Apple pe piaţa auto urmează o abordare similară cu cea folosită până acum – compania nu a fost prima care a facut un player digital de muzică sau un smartphone, a intrat pe aceste piete doar când au avut un produs care a redefinit aceste categorii.
Un producator experimentat de masini petrece intre 5 si 7 ani pentru dezvoltarea unei masini până să o aduca pe piaţă, spune Dennis Virag, preşedintele Automotive Consulting Group. "Dacă începi de la 0, probabil se ajunge chiar la 10 ani. Este vorba despre o maşinarie foarte complexa din punct de vedere tehnologic".
Un proces intentat in aceasta lună a oferit şi informatii despre eforturile Apple în acest proces. Compania a inceput in luna iunie anul trecut "o campanie agresivă de abordare" a angajatilor de la A123 Systems LLC din Waltham, Massachusetts, iar aceştia i-au dat în judecată.
Apple a angajat 5 oameni de la A123 şi a mai încercat sa aducă experţi în baterii de la LG Chem Ltd, Samsung Electronics Co., Panasonic Corp., Toshiba Corp. si Johnson Controls Inc., conform procesului.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, le-a spus celor de la Bloomberg Businessweek că Apple caută să-i ia angajaţii, oferindu-le un bonus la semnatura de 250.000 de dolari şi o creştere salarială de 60%.