Apple, eliminat din topul celor mai mari cinci furnizori de smartphone-uri din China

Apple, producătorul american al celebrelor iPhone-uri, a fost eliminat din topul celor mai mari cinci furnizori de smartphone-uri din China în al doilea trimestru al anului.

Totul, în contextul intensificării concurenței din partea brandurilor locale precum Huawei. Datele provind dintr-un raport realizat de firma Canalys și citat de CNBC.

Cota de piață a Apple în China a scăzut la 14% în trimestrul al doilea, față de 15% în primul trimestru și 16% în aceeași perioadă a anului trecut. Apple, care era al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri în al doilea trimestru al anului trecut, a coborât pe locul șase, cu aproximativ 9,7 milioane de telefoane livrate, conform calculelor CNBC.

„Este primul trimestru din istorie în care furnizorii autohtoni domină toate cele cinci poziții”, a declarat Lucas Zhong, analist de cercetare la Canalys.

Livrările Apple au fost în declin încă din primul trimestru, când au scăzut cu 25% de la an la an, ajungând la 10 milioane de telefoane.

Strategiile vânzătorilor chinezi pentru produse high-end și colaborarea lor profundă cu lanțurile de aprovizionare locale încep să dea roade, îmbunătățind funcțiile hardware și software. Un exemplu este cel mai recent telefon Magic V3 al Honor, care folosește GenAI pentru a îmbunătăți semnificativ experiența utilizatorului cu dispozitivele pliabile, a adăugat Zhong.

Pe de altă parte, Apple se confruntă cu dificultăți pe piața chineză, deoarece își propune să „stabilizeze prețurile cu amănuntul și să protejeze marjele partenerilor”, a spus el.

Localizarea serviciilor Apple Intelligence în China va fi o mișcare importantă în următoarele 12 luni, arată raportul Canalys, deoarece mărcile chineze încorporează în mod agresiv inteligenţa artificială generativă în produsele lor.

Cum se prezintă topul brandurilor chinezeşti

Din aprilie până în iunie, Vivo a revenit pe primul loc, cu o cotă de piață de 19% și 13,1 milioane de unități livrate, datorită vânzărilor puternice offline și online în timpul festivalului de comerț electronic „618”.

Oppo s-a menținut pe locul doi, cu 11,3 milioane de unități, susținut de lansarea noii sale serii Reno 12.

Honor, companie desprinsă din grupul Huawei, s-a clasat pe locul al treilea, cu 10,7 milioane de telefoane livrate, marcând o creștere de 4% față de intervalul similar al anului anterior.

Huawei s-a clasat pe locul patru, cu o cotă de piață de 15% și 10,6 milioane de telefoane livrate, revenind în top după lansarea smartphone-ului său Mate 60.

Xiaomi a ocupat locul cinci, susținută de lansarea primei sale mașini electrice, SU7, care a contribuit la vânzările solide ale K70 și seriei emblematice 14.

În general, piața chineză de smartphone-uri a crescut cu 10% de la an la an în al doilea trimestru, livrările depășind 70 de milioane de unități, mai transmit cei de la Canalys.