Comisia Europeană a reacționat din nou împotriva Apple, nemulțumită de accesul inegal al europenilor la serviciile companiei.
Comisia Europeană avertizează Apple
Gigantul american Apple este din nou în vizorul Comisiei Europene, care își exprimă nemulțumirea față de faptul că nu toți europenii au acces egal și nediscriminatoriu la serviciile companiei.
Comisia Europeană a trimis o notificare oficială companiei, exprimându-și îngrijorările cu privire la practici prin care conținutul și serviciile sunt restricționate pe baza locației geografice, practici care sunt ilegale în Uniunea Europeană.
La ce servicii se face referire
Printre serviciile care limitează accesul anumitor clienți europeni pe baza locației geografice se numără App Store, Apple TV+, iTunes Store, Books, Podcasts și Apple Music.
Un exemplu relevant pentru utilizatorii din România este Apple TV+, care nu este disponibil în țara noastră, deși este funcțional în alte țări europene de mai mulți ani.
Uniunea Europeană va aplica sancțiuni severe împotriva companiei americane, care are la dispoziție o lună pentru a răspunde și a propune soluții pentru remedierea situației. În caz contrar, gigantul american riscă amenzi de până la 4% din veniturile sale anuale.
Elementele cheie ale acțiunii coordonate de Comisie
Rețeaua de Protecția Consumatorilor (CPC) și Comisia Europeană au identificat o serie de limitări ale Apple Media Services care discriminează ilegal consumatorii europeni pe baza locului lor de reședință. Potrivit evaluării rețelei, aceste practici sunt contrare reglementărilor Uniunii Europene.
Consumatorii se confruntă cu limitări în mai multe domenii. În ceea ce privește accesul online, Apple Media Services oferă o interfață diferită pentru fiecare țară din UE/EEA. În aplicațiile acestor servicii, consumatorii pot accesa doar interfața destinată țării în care și-au înregistrat contul Apple și întâmpină dificultăți majore în încercarea de a schimba această setare. Aceasta încalcă reglementările UE împotriva geo-blocării.
În privința metodelor de plată, consumatorii care doresc să facă achiziții pe Apple Media Services pot utiliza doar mijloace de plată, precum carduri de credit sau debit, emise în țara în care și-au înregistrat contul Apple.
De asemenea, din cauza restricțiilor impuse de App Store, consumatorii nu pot descărca aplicațiile disponibile în alte țări din UE/EEA. Conform reglementărilor UE, consumatorii ar trebui să aibă posibilitatea de a descărca aplicații din alte țări ale Uniunii Europene atunci când călătoresc sau se află temporar într-o altă țară din UE/EEA.
Obligațiile legale invocate de Rețeaua CPC față de Apple sunt reglementate prin Regulamentul privind geo-blocarea și Directiva Serviciilor, se arată în comunicatul Comisiei Europene.