Unii utilizatori au constatat că iPhone-ul nu le mai funcţionează după ce a fost reparat la service-uri care nu aparţin de Apple şi au găsit în iTunes afişat mesajul "error 53", scrie BBC.com.
Anterior, Apple a spus că eroarea a provenit dintr-o "măsură de securitate" luate pentru a preveni tranzacțiilor frauduloase. Compania a lansat o actualizare de software pentru a repara eroarea.
Oficialii gigantului IT au declarat că "error 53" apare atunci când un dispozitiv nu trece un test de securitate standard, conceput pentru a asigura că scanerul ID-ul de amprente Touch funcționează corect.
Clienții care nu aveau terminalul în garanţie şi au plătit pentru o înlocuirea lui din acest motiv ar trebui să contacteze serviciul AppleCare pentru o rambursare", au transmis reprezentanţii Apple.
Aceştia au fost însă ironizaţi de Ben Wood, analist la CCS Insight, companie de consultanţă pe piaţa IT.
"Din punctul meu de vedere, există o grămadă de logică în ce au zis ei despre error 53", a spus Wood, sarcastic.
"Dacă vă utilizaţi amprenta pentru a debloca datele ori pentru a face plăţi şi cineva a avut posibilitatea să înlocuiască ecranul, să modifice modulul şi să preia controlul controlul asupra telefonului, acesta nu este deloc un lucru bun", a adăugat analistul, revenind la un ton serios.