Deşi a redobândit poziţia de lider pe piaţa mondială a telefoanelor mobile inteligente(smartphone), grupul american Apple continuă să piardă teren pe piaţa din China, unde în trimestrul patru 2011 a căzut pe locul al cincilea după ZTE, iar cota sa de piaţă a scăzut la 7,5% în T4 de la 10,4% în T3, transmite Reuters.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Gartner, în trimestrul octombrie-decembrie 2011 grupul sud-coreean Samsung a detronat Nokia, devenind noul lider al pieţei de smartphone din China, cu o cotă de piaţă de 24,3%. Pe locurile trei şi patru se situează firmele chineze Huawei Technologies Co Ltd (12,6%) şi ZTE Corp (11,1%).
În timp ce cota de piaţă a Nokia s-a înjumătăţit – de la 40% în primul trimestru al anului trecut la mai puţin de 20% în trimestrul patru – cota de piaţă a ZTE a crescut de la 3% în T1 la 11,1% în T4.
‘Producătorii chinezi de telefoane mobile şi-au promovat activ smartphone-urile în rândul celor trei mai operatori chinezi şi de acea vedem cum ZTE şi Huawei şi-au majorat semnificativ cota de piaţă’, a declarat analistul Gartner, CK Lu.
Apple are probleme pe piaţa din China, cea mai mare piaţă de telefonie mobilă din lume, cu aproape un miliard de utilizatori, în condiţiile în care este implicat într-o dispută juridică cu o firmă chineză pe tema numelui iPad. În plus, analiştii atrag atenţia asupra faptului că un iPhone 4s nou este echivalentul a două salarii lunare în China, în timp ce un produs de succes ar trebui să fie echivalent cu 70% din salariul pe o lună.
Analiştii se aşteaptă ca Apple să pună capăt tendinţei de scădere a cotei sale de piaţă în China prin semnarea unui contract de distribuţie cu un al doilea operator. În prezent China Unicom, al doilea operator din China, este singurul operator care distribuie în mod oficial iPhone pe piaţa chineză. China Telecom Corp Ltd,, al treilea operator chinez, ar urma să semneze şi el un acord similar cu Apple în cursul acestui an.
Sursa: Agerpres