Mișcarea de ultimă oră făcută de Apple. Pentru a soluționa o acțiune în justiție, care a fost intentată de mai mulți reclamanți din SUA în legătură cu tastaturile sale pentru MacBook, producătorul a decis să le plătească clienților 50 de milioane de dolari.
Apple le dă clienților nemulțumiți o parte din bani înapoi. BBC scrie că, pentru a pune capăt unei acțiuni în justiție care a fost intentată de mai mulți reclamanți din SUA în legătură cu tastaturile Apple produse pentru MacBook, producătorul american a fost de acord să plătească suma de 50 de milioane de dolari.
Menționăm faptul că problemele pentru Apple au apărut în momentul în care clienții din șapte state americane au acuzat gigantul că ar fi vândut tastaturile „fluture”, de pe laptopurile MacBook, MacBook Air și MacBook Pro, din 2015 și până în 2019.
Sursele citate mai precizau că existau taste care nu răspundeau și erau lipicioase. Totodată, acestea se deteriorau de la praf, dar și resturi, au mai acuzat reclamații.
Cei de la BBC News i-au contactat pe producătorii Apple, însă nici până la momentul actual, aceștia nu au oferit explicații în acest sens. Pe de altă parte, în repetate rânduri, compania americană a negat orice fel de acuzație de acest tip.
Clienții vor primi între 395 și 50 de dolari
În ceea ce privește decizia finală, conform înțelegerii acceptate de Apple, toți clienții vizați ar urma să primească în jur de 395 de dolari, în cazul în care au înlocuit mai multe tastaturi.
Totodată, Apple va oferi și 125 de dolari pentru clienții care au înlocuit o singură tastatură, și alți 50 de dolari pentru fiecare client care a înlocuit capacele tastelor, având în vedere probleme existente.
Pe de altă parte, acordul preliminar trebuie să fie aprobat de către un judecător notează BBC.
Menționăm faptul că pe o tastatură obișnuită, tastele sunt atașate cu ajutorul a două bucăți de plastic care se încrucișează și se închid ca o foarfecă atunci când sunt apăsate. De cealaltă parte, tastatura „fluture” folosește o balama asemănătoare unei aripi.
Reclamații privind sistemul de plată Apple Pay
La acel moment, Apple anunța că mecanismul este cu 40% mai subțire, drept urmare, laptopurile sunt mai subțiri. Pe de altă parte, după ce au fost înregistrate mai multe plângeri, compania a lansat un program de reparare și înlocuire.
Programul a început în 2018, însă clienții au spus că înlocuirile aveau adesea aceleași probleme. Ulterior, în 2020, Apple a eliminat complet tastatura fluture și a revenit la cea standard tip foarfecă.
Menționăm faptul că acestea nu sunt singurele plângeri care vizează Apple. Compania mai are reclamații și referitoare la sistemul de plată Apple Pay în SUA, dar și la bateriile pentru iPhone în Marea Britanie.