Poziţia de lider pe care o deţine iPad pe piaţa tabletelor media nu va fi pusă în discuţie timp de mai mulţi ani, în timp ce Google va recupera o parte din decalaj, a anunţat luni firma de cercetare de piaţă Gartner.
Potrivit estimărilor Gartner, aproximativ 70 de milioane de tablete media ar urma să fie vândute în acest an şi 108 milioane exemplare în 2012, comparativ cu doar 17,6 milioane în 2010.
De asemenea, cota de piaţă a Apple va scădea gradual la 47% în 2015 de la 69% în acest an, în timp ce cota de piaţă a Google va creşte la 39% de la 20% în prezent.
Gartner consideră că o alternativă viabilă la Apple şi Android este tableta BlackBerry PlayBook lansată de Research In Motion pe baza platformei QNX, care în 2015 ar urma să ajungă la o cotă de piaţă de 10% de la 5,6% în acest an.
‘Va dura ceva timp pentru ca RIM să atragă dezvoltatori şi să dezvolte un sistem de aplicaţii şi servicii atrăgător în rândul QNX pentru se poziţiona ca o alternativă viabilă la Apple sau Android’, a declarat analistul Gartner, Carolina Milanesi. ‘În principal organizaţiile vor fi interesate în tabletele RIM deoarece au deja în funcţie infrastructură RIM sau au cerinţe stricte de securitate’, a adăugat analistul Gartner.
În schimb, firma de consultanţă susţine că perspectiva este sumbră pentru MeeGo şi WebOS, prezenţa slabă a acestor sisteme de operare pe piaţa de smartphone le va limita oportunităţile dacă HP şi Nokia/Intel nu vor putea să le majoreze vizibilitatea în rândul consumatorilor.
SURSA: Agerpres