Aproape 35 de milioane de euro, tranzacţionate prin ePayment în primele 9 luni

În trimestrul al treilea al acestui an, românii au efectuat cumpărături cu card bancar în magazinele online româneşti în valoare de 14 milioane euro, conform datelor RomCard, cu 59% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul tranzacţiilor înregistrate în primele nouă luni a depăşit nivelul întregului an 2007, ajungând la aproape 40 milioane euro, aproximativ 35 milioane euro fiind tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment. În inte

În trimestrul al treilea al acestui an, românii au efectuat cumpărături cu card bancar în magazinele online româneşti în valoare de 14 milioane euro, conform datelor RomCard, cu 59% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul tranzacţiilor înregistrate în primele nouă luni a depăşit nivelul întregului an 2007, ajungând la aproape 40 milioane euro, aproximativ 35 milioane euro fiind tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment.

În intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vânzări online au fost înregistrate de magazinele ce activează în turism şi transporturi, urmate de cele care oferă servicii şi produse telecom. Pe poziţia a treia în clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail, furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.

Pentru ultimul trimestru, cel mai bun sezon din an, se aşteaptă creşteri de 30% de la lună la lună, urmand ca la finalul anului volumul total al tranzactiilor prin card in magazinele online romanesti care au implementat plata online sa fie de 57-60 milioane euro.

„De asemenea, este vorba şi despre o creştere naturală a pieţei. Criza financiară afectează mai degrabă pieţele unde comerţul electronic a ajuns deja la un nivel de maturitate şi unde clienţii cumpără produse de nişă, care în România încă nu au succes, cum ar fi produsele de lux. Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunţă atunci când nu au cash. Atât timp cât în România se vor cumpăra online produse şi servicii care ne sunt necesare, comerţul electronic nu ar trebui să aibă foarte mult de suferit.”, conchide Marin Mitroi, Director General RomCard.

Sursa: GECAD Group