La nivel mondial, flota de aeronave de pasageri de peste 100 de locuri este așteptată să se dubleze în următorii 20 de ani, la peste 40.000 de avioane, în timp ce traficul este preconizat să crească cu 4,4% pe an, potrivit ultimelor prognoze Global Market Forecast 2017-2036 ale Airbus.
În această perioadă, creșterea numărului persoanelor care călătoresc cu avionul pentru prima dată, sporirea veniturilor disponibile pentru călătoriile cu avionul, extinderea turismului, liberalizarea industriei, noile rute și evoluția modelelor de afaceri ale companiilor aeriene determină o cerere de 34.170 pasageri și 730 de aeronave de marfă în valoare totală de 5.3 trilioane de dolari.
O dublare a flotei comerciale în următorii 20 de ani necesită nevoia de 530.000 de piloți și 550.000 de ingineri specializaţi în mentenanţă și oferă companiei de servicii globale Airbus un catalizator de creştere. Airbus și-a extins rețeaua globală de centre de formare de la cinci la 16 în decurs de trei ani. Creșterea traficului aerian atinge cele mai înalte cote pe piețele emergente, cum ar fi China, India, restul Asiei și Americii Latine și este aproape dublă față de prognoza de creștere de 3,2 la sută pe an pe piețele
mature, cum ar fi America de Nord și Europa de Vest. Piețele emergente, care în prezent adăpostesc 6,4 miliarde din cei 7,4 miliarde de locuitori ai lumii, vor reprezenta aproape 50% din consumul privat global până în 2036.
În următorii 20 de ani, regiunea Asia Pacific urmează să primească 41% din livrările noi, urmată de Europa cu 20% şi America de Nord cu 16%. Cifrele în ce priveşte clasa de mijloc a societăţii se vor dubla la aproape cinci miliarde, deoarece veniturile cresc şi acest fapt face ca domeniul aviaţiei să fie mai accesibil, în special în economiile emergente, unde cheltuielile pentru serviciile de transport aerian se vor dubla.
În segmentul aeronavelor cu dublu culoar, cum ar fi familia A330, A350 XWB și modelul A380, Airbus prevede o cerere pentru un număr de aproximativ 10.100 de aeronave în valoare de 2,9 trilioane de dolari. În ce priveşte segmentul aeronavelor cu un singur culoar, cum este cazul familiei A320neo, Airbus prognozează solicitări pentru un număr de 24.810 de aeronave în valoare de 2,4 trilioane de dolari.
Companiile aeriene care îşi măresc capacitatea apelând la cea mai mare aeronavă cu un singur culoar, A321, vor găsi și mai multe oportunități de afaceri cu modelul A321neo care poate parcurge distanţe de până la 4000 de mile marine şi care se bucură de o eficienţă a consumului de combustibil superioară. În 2016, modelul A321 a reprezentat peste 40% din livrările de aeronave cu un singur culoar efectuate și peste 60% din comenzile primite pentru acelaşi tip de aeronave.