Liceenii români din mediul urban s-au hotărât să urmeze cursurile universitare în afara ţării, fiind atrași de universităţile din Marea Britanie, Danemarca și Scoția, arată rezultatele chestionarelor aplicate în cadrul caravanei educaționale Samsung „Trends of tomorrow”, care s-a desfăşurat în 21 de licee, din cinci orașe din România.
Chestionarele s-au aplicat unui număr de 1.433 de respondenți, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 19 ani. Caravana este parte a campaniei „Trends of Tomorrow”, fiind destinată susținerii tinerilor în căutare de direcții profesionale. În perioada octombrie-noiembrie, caravana fost prezentă în principalele licee din București, Cluj, Iași, Timișoara și Brașov, aducând în fața elevilor oameni de succes din diverse domenii (cercetare de piață, resurse umane, publicitate), care le-au împărtășit din experiența lor și le-au dat idei despre job-urile și tendințele zilei de mâine.
Samsung a invitat tinerii să completeze un chestionar pe tema preferințelor profesionale, pentru a afla opţiunile educaţionale ale acestora.
Rezultatele chestionarelor arată că tinerii prezintă un interes deosebit pentru domenii precum comunicăre şi relaţii publice (19%), medicină (18,76%), juridic/ştiinţe umaniste (18,17%), dar şi pentru IT/inginerie (16,5%) şi economie/business (14%). De asemenea, în ceea ce priveşte cât de hotărâţi sunt elevii asupra domeniului profesional ales, 40,5% dintre tinerii chestionaţi au încă reţineri, 37,8% dintre aceştia sunt siguri de alegerea lor, iar 17,75% sunt încă nehotărâţi.
„Samsung și-a propus să se implice activ în îndrumarea tinerilor, alegerea unui viitor inspirat fiind crucială în ziua de astăzi. Împreună cu partenerii noştri în acest proiect am discutat despre tendinţele zilei de mâine şi ne bucurăm că am avut alături peste 3.000 de liceeni în cadrul caravanei Samsung”, a declarat Mihaela Stănoiu, Marketing Manager în cadrul Samsung Electronics România
Totodată, conform răspunsurilor elevilor chestionaţi, influenţa educaţiei primite în şcoli reprezintă în continuare un factor de decizie în alegerea domeniului profesional, 65,2% dintre ei recunoscând importanţa educaţiei din şcoală. Totodată, aproximativ 70% dintre elevii din cele cinci oraşe în care a poposit caravana educaţională, cred că studiile sunt foarte importante pentru performanța în viitorul job.
Parte a campaniei „Trends of Tomorrow”, Samsung a demarat şi un concurs de internship-uri în cadrul unora dintre cele mai importante companii partenere Samsung, destinate în special elevilor din clasele terminale de liceu. Tinerii care doresc să aplice pentru unul dintre internship-uri trebuie să completeze formularul de înscriere de pe site-ul oficial al campaniei www.trendsoftomorrow.ro.
Aplicanții au ocazia de a alege internship-uri dintr-o gamă variată de domenii de activitate de la relatii publice și publicitate la resurse umane și marketing în organizații de top (Cheil Worldwide, GfK, Leo Burnett, BORŢUN•OLTEANU, Fast Forward Communication, Professional, ROTON și Samsung).Concursul de internship-rui a reușit să strângă până în prezent 487 de aplicanţi în aproximativ o lună și jumătate. Tinerii se mai pot înscrie până la 20 decembrie 2011, urmând ca reprezentanţii fiecărei companii să selecteze internii care se potrivesc cel mai bine criteriilor.