Aproape trei sferturi dintre fermierii din Europa (71,7%) au fost interesaţi, în primele şase luni ale anului, de achiziţia de tractoare, în timp ce pentru echipamentele de recoltare ponderea s-a situat la 7,8%, arată o analiză publicată, miercuri, de o platformă globală online pentru autovehicule comerciale şi echipamente rulate.
„Cu peste 10 milioane de ferme doar în Uniunea Europeană, agricultura reprezintă un sector vital în toate regiunile din Europa și o componentă foarte importantă a economiei. Pentru Tradus, comerțul cu mașini agricole este un sector puternic, cu o creștere constantă în ultimul an. În timpul pandemiei de coronavirus, am continuat să vedem interes pentru echipamente agricole, ceea ce este o dovadă că acest sector a continuat activitatea în ciuda contextului global, luându-și în serios misiunea de a oferi hrană lumii chiar și într-o perioadă de criză.” – Nadja Sörgel, General Manager Tradus.
Tractoarele, de încredere în orice fermă
Conform datelor platformei Tradus.com, în perioada ianuarie – iunie 2020, tractoarele au înregistrat 71,7% din totalul vizitelor pe platforma specializată, la categoria Agricultură. În acest context, vârful de interes s-a consemnat în ianuarie, cu 73,6% din numărul total de vizite, urmată de martie cu 73,2% din vizualizările lunare.
Interesul a scăzut în aprilie şi iunie, tractoarele înregistrând mai puţin de 70% din totalul afişărilor lunare, ceea ce poate fi un indicator că fermierii s-au concentrat pe alte tipuri de echipamente specializate pentru munca sezonieră, susţin realizatorii analizei de specialitate.
John Deere, Fendt și New Holland sunt printre cele mai solicitate mărci agricole de pe platformă.
Echipamentele de recoltare, în topul utilajelor specializate
De departe, echipamentele de recoltare sunt cele mai căutate atunci când vine vorba de utilaje specializate, cu 7,8% din numărul total de afișări în primele șase luni ale anului. Luna cu cel mai scăzut interes a fost aprilie, când echipamentele de recoltare au înregistrat 6,2% din afișările lunare, în timp ce vârful a fost înregistrat în iunie, cu 9,6% din vizualizările din acea lună. Acest lucru se poate datora faptului că fermierii se pregătesc în avans pentru cel mai important moment al anului: sezonul de recoltare.
Cu toate acestea, ianuarie și februarie au fost de asemenea luni bune pentru echipamentele de recoltare, cu 9%, respectiv 8,4% din afișările lunare. Acest lucru indică din nou că fermierii folosesc începutul de an pentru a se pregăti în avans pentru sezoanele viitoare.
Interes crescut în aprilie și iunie
Interesul fermierilor a variat în primele șase luni ale anului, dar, în general, lunile cu cel mai crescut interes au fost aprilie și iunie.
De exemplu, interesul pentru utilajele de grădină a fost crescut în aprilie, cu 2,5% din numărul total de vizualizări lunare, după ce în ianuarie acest tip de utilaj a înregistrat doar 1% din numărul total de afișări. Cu toate acestea, interesul a început să scadă în mai și iunie: doar 1,8% din afișările lunare.
Alte categorii specializate, cum ar fi remorcile agricole, echipamentele de cultivat și aplicatoarele de îngrășăminte au atins, de asemenea, vârful în aprilie, dar interesul a scăzut în mai și iunie. De exemplu, echipamentele de cultivare au înregistrat 5% din afișările lunare din aprilie, în timp ce interesul a scăzut la 3,1% din vizualizări în iunie. În celelalte patru luni, interesul rămâne oarecum constant, cu peste 3% din afișările de pagini pentru fiecare lună.
Pe de altă parte, interesul pentru echipamente de fân/furaj a fost cel mai mare în iunie. Interesul pentru acest echipament specializat a crescut de-a lungul anului, înregistrând 3,2% din afișările lunare în ianuarie, 4,9% în aprilie, atingând apogeul în iunie, cu 5,5% din afișările lunare.
Interesul pentru echipamentele de cartofi, echipamentele de prelucrare și depozitare și echipamentele viticole a rămas oarecum constant în prima jumătate a anului.
Pentru a efectua această analiză, specialiștii din echipa Tradus au utilizat datele din platformă din ianuarie până în iunie 2020, iar analiza s-a concentrat pe procentul total de click-uri pentru fiecare categorie de agricultură.