Aproape jumătate din bucureşteni îşi fac cumpărăturile la hipermarket

Cel mai popular format de comeţ din Bucureşti îl reprezintă hipermarketurile,care înregistrează o cotă de piaţă de 45% la nivelul Capitalei, potrivit datelor firmei de cercetare GfK România. Astfel, în Bucureşti formele moderne de comerţ (hipermarket, supermarket, discount şi cash&carry) deţin o cotă cumulată de 73% din totalul vânzărilor la nivelul primului semestru al acestui an, reducând semnificativ ponderea magazinelor din comerţul tradiţional. „Dacă la ni

Cel mai popular format de comeţ din Bucureşti îl reprezintă hipermarketurile,care înregistrează o cotă de piaţă de 45% la nivelul Capitalei, potrivit datelor firmei de cercetare GfK România.

Astfel, în Bucureşti formele moderne de comerţ (hipermarket, supermarket, discount şi cash&carry) deţin o cotă cumulată de 73% din totalul vânzărilor la nivelul primului semestru al acestui an, reducând semnificativ ponderea magazinelor din comerţul tradiţional.

„Dacă la nivelul ţării formatele comerţului tradiţional – chioşcuri, magazine generale, buticuri – se menţin la acelaşi nivel, în Bucureşti trendul descendent al acestora este mai accentuat. Cota de piaţă a buticurilor s-a redus la jumătate faţă de 2005, ajungând la 13%”, se arată în comunicatul GfK.

Discountul are cea mai rapidă creştere

La nivelul întregii ţări, comerţul modern avea în primul semestru o cotă de piaţă de 43% din consumul total de produse de largă folosinţă, cu 3% în creştere faţă de perioada similară a anului 2008.

Chiar dacă hipermarketurile reprezintă cel mai popular format de comerţ modern, magazinele de discount înregistrează cea mai rapidă creştere din ultima perioadă.

„Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile şi discounterii. Principala lor sursa de creştere a fost o frecvenţă de cumpărare mai mare, cu 30% mai mare pentru discounteri şi cu 10% pentru hipermarketuri%”, precizează GfK.

În ultimii patru ani, cota de piaţă a discounterilor a crescut de patru ori – de la 2% în 2005 la 8%, în timp ce pentru hipermarketuri este de cinci ori mai mare – în creştere de la 4% la 20%.

Retailul modern nu a ajuns încă la sate

În mediul rural consumatorii preferă comerţul modern doar pentru 20% din cumpărăturile de bunuri de larg consum.

“Chiar dacă nu asistăm la scăderi spectaculoase, supermarketurile îşi continuă trendul descendent, orientarea consumatorilor către promoţii şi preţuri avantajoase câştigând în acest an teren în dauna proximităţii”, a declarat, în comunicat, directorul general GfK România, Andi Dumitrescu.

Supermarketurile au pierdut consumatori in favoarea hipermarketurilor si discounterilor mai ales în Capitală şi oraşele mari, în restul ţării situându-se la acelaşi nivel. Cu toate acestea, consumatorii au mers la fel de des în supermarketuri pentru cumpărături în prima jumătate a anului 2009 faţă de ianuarie – iunie 2008.

Studiul GfK are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum, având la bază un eşantion de 2.200 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

DETALII

Citeşte şi: Luptă pentru supravieţuire în retail: hipermarketurile fac loc discounterilor