Aproape jumătate din stocul regiunii va proveni din Polonia, urmată de România, Serbia şi Croaţia. Dacă în Varşovia este concentrat doar 14% din stocul de spaţii comerciale din Polonia, situaţia din Ungaria, Croaţia şi Serbia este la polul opus: jumătate din mallurile acestor ţări sunt grupate în capitală. Situaţia este asemănătoare şi în România, unde circa 40% din spaţiile comerciale noi au fost construite în Bucureşti.
Cehia rămâne ţara cu cea mai mare densitate de spaţii comerciale din toată regiunea (231 mp la 1.000 de locuitori). Polonia este pe locul al doilea, cu 197 mp la mia de locuitori, Croaţia şi Slovacia ocupând locul al treilea şi al patrulea. România are 68 mp distribuiţi la mia de locuitori şi este pe penultimul loc, în faţa Serbiei care are doar 42 mp la mia de locuitori.
„Un număr din ce în ce mai mare de retaileri preferă parcurile de retail din vecinătatea hypermarketurilor. Această tendinţă se vede în special la retailerii de tip discount, retailerii de electrocasnice sau mobilă“, spune Roxana Stănciulescu, şefa departamentului de retail de la Jones Lang LaSalle România.
Aproape jumătate din mallurile ţării sunt concentrate în Bucureşti, tedinţă vizibilă şi în regiune
30 noiembrie 2011, 12:43
Ultima modificare în 30 noiembrie 2011, 14:43
Oferta de spaţii comerciale în Centrul şi Sud-Estul Europei va creşte cu încă 2,5 milioane de metri pătraţi până la sfârşitul anului 2013, din care 45 de centre comerciale vor fi livrate pe piaţă în 2012. România aşteaptă finalizarea a 14 malluri până în 2013, potrivit ultimului raport de piaţă realizat de Jones Lang LaSalle.
Etichete: inchirieri,
jones lang lasalle,
malluri,
retail
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook