România este împărţită în două în ceea ce priveşte conectarea la gaze naturale. Puţin peste jumătate din români sunt conectaţi la reţelele de gaze, în timp ce 40% folosesc butelia ca principală sursă de gaze, iar 6% nu folosesc gaze naturale deloc, potrivit studiului Omnibus realizat de GfK România în martie 2010.
În timp ce aproximativ 6 din 10 români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din populaţie se declară nemulţumită, în principal, din cauza preţurilor mari, dar şi din cauza presiunii scăzute, a procesului de facturare perceput ca neclar şi existenţa aerului pe conducta de gaze.
Curent tăiat de 4 ori pe an
13% dintre consumatorii de curent electric chestionaţi se declară nemulţumiţi de serviciile primite, în principal din cauza preţurilor ridicare şi a deselor pene de curent sau defecţiuni de reţea. Un al motiv de nemulţumire este lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric. În 6% din cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.
Potrivit studiului, media întreruperilor curentului electric în gospodărie – situaţie datorată furnizorului – a fost de 4 în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de 2 ori în ultimul an.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.