România este împărţită în două în ceea ce priveşte conectarea la gaze naturale. Puţin peste jumătate din români sunt conectaţi la reţelele de gaze, în timp ce 40% folosesc butelia ca principală sursă de gaze, iar 6% nu folosesc gaze naturale deloc, potrivit studiului Omnibus realizat de GfK România în martie 2010. În timp ce aproximativ 6 din 10 români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din populaţie se declară nemulţumită, în princi
România este împărţită în două în ceea ce priveşte conectarea la gaze naturale. Puţin peste jumătate din români sunt conectaţi la reţelele de gaze, în timp ce 40% folosesc butelia ca principală sursă de gaze, iar 6% nu folosesc gaze naturale deloc, potrivit studiului Omnibus realizat de GfK România în martie 2010.
În timp ce aproximativ 6 din 10 români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din populaţie se declară nemulţumită, în principal, din cauza preţurilor mari, dar şi din cauza presiunii scăzute, a procesului de facturare perceput ca neclar şi existenţa aerului pe conducta de gaze.
Curent tăiat de 4 ori pe an
13% dintre consumatorii de curent electric chestionaţi se declară nemulţumiţi de serviciile primite, în principal din cauza preţurilor ridicare şi a deselor pene de curent sau defecţiuni de reţea. Un al motiv de nemulţumire este lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric. În 6% din cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.
Potrivit studiului, media întreruperilor curentului electric în gospodărie – situaţie datorată furnizorului – a fost de 4 în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de 2 ori în ultimul an.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.