Mihaly Varga a mai spus că Guvernul de la Budapesta poartă discuţii atât cu Audi cât şi cu producătorul german Mercedes, care are şi el o uzină în Ungaria, pentru a evalua impactul potenţial asupra economiei ungare al scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen.
'Sunt sigur că acesta va afecta industria producătoare de maşini din Ungaria dar sper că efectul va fi mai mic decât preconizează cele mai pesimiste scenarii', a subliniat Varga. Anterior, acesta estima că avansul economiei ungare ar putea fi amputat cu 0,3 până la 0,6% dacă vânzările europene de autoturisme vor scădea din cauza scandalului Volkswagen.
Mihaly Varga a mai spus că 'pentru moment' Ungaria nu intenţionează să interzică automobilele Volkswagen, după ce grupul auto german a recunoscut că a utilizat un soft care a manipulat testele de poluare ale motoarelor diesel în SUA.
Uzina Audi de la Gyor (vestul Ungariei) este un furnizor important pentru grupul Volkswagen. Potrivit cifrelor oficiale publicate pe propria sa pagină de Internet, anul trecut această uzină a produs 1,97 milioane motoare şi 135.232 autovehicule.
Rivalul german Daimler are şi el o uzină de asamblare la Kecskemet, centrul Ungariei, cu o capacitate anuală de 150.000 de autovehicule. Însă producătorul autoturismelor marca Mercedes a dezminţit că a manipulat la rândul său testele de emisii poluante.