Cu toate acestea, conform documentului, decalajul digital rămâne una dintre problemele existente în întreaga lume, iar în acest sens statistica arată că aproape 60% din populaţia lumii este offline şi nu poate participa activ la economia digitală.

În plus, per ansamblu, şase miliarde de oameni nu au acces la o conexiune de internet de mare viteză, aproximativ patru miliarde nu au acces la o conexiune internet şi circa două miliarde de oameni nu deţin un telefon mobil. Pe de altă parte, în multe dintre gospodăriile din ţările în curs de dezvoltare, există un telefon mobil, dar membrii gospodăriei nu au acces la electricitate sau la apă potabilă. De asemenea, aproape 70% dintre gospodăriile aflate într-una din ultimele cinci ţări la nivel mondial privind gradul de dezvoltare economică sunt în aceeaşi situaţie.

Potrivit sursei citate, la nivel mondial, numărul utilizatorilor de internet s-a triplat în ultimul deceniu, de la un miliard, în 2005, la 3,2 miliarde, raportat la sfârşitul anului 2015. La nivelul Uniunii Europene, un număr de trei ori mai mare de cetăţeni care provin din ţările dezvoltate folosesc serviciile online, comparativ cu cetăţenii europeni din statele sărace, 'ceea ce adânceşte şi mai mult clivajul dintre bogaţi şi săraci', se menţionează în Raportul Băncii Mondiale.

În ceea ce priveşte costurile serviciilor de telefonie mobilă standard, rezultatele raportului citat arată că, în 2013, acestea erau de 50 de ori mai ridicate în ţările dezvoltate decât preţurile practicate în statele sărace. Pe de altă parte, în sectorul guvernamental, rămân actuale o serie de probleme ce au în prim-plan lipsa managementului în relaţiile cu clienţii pe zona de servicii, precum şi un grad scăzut al implicării cetăţenilor.

”Multe guverne utilizează tehnologia digitală în mod eficient pentru furnizarea adecvată de informaţii, monitorizarea serviciilor, precum şi eliberarea de autorizaţii pentru afaceri şi derularea alegerilor electorale. Guvernele, în schimb, nu au reuşit să rezolve două probleme de maximă importanţă: cum să îmbunătăţească managementul relaţiilor cu clienţii pe zona de servicii şi cum să crească implicarea cetăţenilor. În prezent, rămâne un clivaj semnificativ între tehnologie şi instituţii, sectorul public, în care gradul de transparenţă este destul de scăzut, poate fi îmbunătăţit cu ajutorul tehnologiei digitale care creşte eficienţa funcţiei de monitorizare şi de control, însă acest lucru nu creşte implicarea civică”, relevă raportul Băncii Mondiale.

Cele mai recente date ale Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) arată că, în România, conexiunile la internetul mobil de bandă largă (broadband) se situau, la jumătatea anului 2015, la 12,7 milioane, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, în timp ce în sectorul telefoniei mobile erau activi 22,7 milioane de utilizatori, cu 1,8% mai mulţi decât în S1 din 2014. (Sursa: Agerpres)