Pe scurt, totul pare a fi acceptat.
Educația nu arată deloc bine, și aici nu mă refer la capacitatea oamenilor de a analiza un text sau de a rezolva o problemă de matematică. Vorbim despre acea educație care construiește o societate solidă, cu o fundație bine pusă la punct, gata să facă față schimbărilor socio-economice tot mai profunde.
Nu avem modele
Viteza cu care lucrurile se schimbă este amețitoare. Nu putem rămâne ancorați în trecut, dar la fel de bine nici nu putem accepta orice schimbare doar de dragul schimbării.
Oamenii par tot mai dezorientați, iar acest lucru se întâmplă, nu doar din cauza vitezei despre care vorbeam mai sus, dar și din cauza lipsei de Leadership. Lipsei de modele.
Mediul de business reprezintă exemplul ideal. Oriunde întoarcem capul, oameni ce conduc organizații – mai mari sau mai mici – se plâng de lipsa unei resurse umane capabile și competente. Ori nu își fac treaba suficient de bine, ori pleacă la prima ofertă mai bună, ori sunt delăsători, ori prea puțin harnici.
În mod evident, părerile sunt împărțite și departe de mine să atribui vina cuiva. În general, fiind și un mare fan al echilibrului, pot spune că fiecare are partea sa de dreptate.
Dar acum m-aș concentra pe oportunități.
Ar trebui liderii să se implice în educație?
Toate nemulțumirile liderilor de business, de altfel corecte, îmi transmit un lucru: oamenii nu au valori bine stabilite, nu au principii bine înrădăcinate, iar aceste două extrem de importante componente lipsesc din cauza lipsei acute de modele.
Și atunci, întrebarea mea pentru acești lideri este ”De ce nu vă implicați în educarea noilor generații de angajați și/sau clienți?”
Îmi este foarte clar că societatea noastră are nevoie de valori, de principii, de oameni pe care să îi admire și urmeze. Partea excelentă este că avem la dispoziție Social Media, un set de canale de comunicare excelent, ce vă poate ajuta să ajungeți direct la publicul pe care îl vizați. Tot ce vă trebuie este o strategie bine pusă la punct.
”Și de ce am face acest lucru?” este o întrebare cât se poate de legitimă și corectă. Unii chiar se pot gândi că ar pierde timpul. Dar dacă am privi lucrurile dintr-o altă perspectivă?
Îți vei construi echipe performante
Un lider ce își construiește imaginea în jurul educației va atrage angajați, parteneri și clienți ce îi împărtășesc valorile și principiile. Lucrurile vor deveni astfel mai simple. Va avea echipe mai serioase și mai performante, oameni mai fideli și rezultate mult mai bune. Toți indicatorii clasici de business vor fi influențați direct de o astfel de schimbare.
Mai mult, un astfel de lider va educa generații viitoare de angajați sau parteneri, le va transmite ideile corecte, asigurându-și astfel continuitatea și succesul pe termen mediu și lung.
Te vei diferenția în fața concurenței
Este mult zgomot în jurul nostru. Suntem într-un fel de concurs despre „care țipă mai tare” pentru a ieși în evidență.
În general, acest lucru se întâmplă în momentul în care strategia de comunicare nu prea există sau nu este foarte bine pusă la punct. Social Media poate reprezenta un punct forte, dar folosit greșit poate conduce la problemele de imagine sau „pierdere” în mulțime.
O imagine construită în jurul educației îi poate oferi oricărui lider un unghi puternic de diferențiere în fața concurenței, aspect care va influența relația cu echipa actuală, relația cu potențialii angajați, dar și relația cu partenerii sau clienții.
Satisfacție personală
Dincolo de motivele mult mai raționale explicate mai sus, există și satisfacția personală de a fi contribuit la ”așezarea lucrurilor”. Cum spuneam în deschiderea acestui articol, lumea pare a naviga fără busolă. Nu avem lideri, nu avem valori, nu avem principii, iar aceste lucruri conduc la serioase derapaje comportamentale.
Suntem zilnic bombardați de tot felul de idei – unele false, altele nu – ce ne modifică percepțiile, iar în lipsa unei fundații bine așezate, riscăm să ne ”pierdem” într-o încercare permanentă de destabilizare și control.
Pornind din acest punct, orice lider care va considera importantă implicarea sa în educație, va avea o satisfacție personală imensă. Pentru că dincolo de cifre și profit, rapoarte și contracte, fiecare dintre noi are responsabilitatea de a da mai departe ce a învățat în viață și de a contribui la dezvoltarea corectă a societății. Mai ales în plin război informațional, ce pare a ataca chiar valorile care ne-au definit.