Servicii de consultanţă internaţională, tipografii, reviste glossy, ziare locale proprii, chiar şi un post de televiziune sunt armele cu care ARBO Group intenţionează să îşi majoreze cota de piaţă.
ARBOGroup, compania care reuneşte afacerile grupului german ARBOmedia AG în România, coordonează activitatea regiei de publicitate ARBOmedia, a firmelor ARBOevents, ARBOvision şi EMI. Ultima dintre ele, cea care aduce şi cei mai mulţi bani grupului local, are în prezent cea mai dinamică strategie de dezvoltare.
După ce până acum a achiziţionat şase ziare locale şi un săptămânal, EMI România lucrează la planurile de lansare a unul sau două ziare locale proprii, pentru 2007. „De multe ori, este mai rentabil să lansezi un ziar decât să-l cumperi. La Brăila, de exemplu, am vrut să cumpărăm, dar nu am ajuns la înţelegere, aşa că vom scoate propriul nostru ziar“, spune Silviu Ispas, managing director al ARBOmedia. Pentru lansarea ziarului la Brăila sunt necesare investiţii de circa 200.000-300.000 de euro, în condiţiile în care compania deţine o tipografie în Galaţi, unde va fi tipărit noul cotidian.
Pentru anul viitor, sunt vizate lansări în judeţele Suceava, Bistriţa Năsăud, Bihor şi Sălaj. În paralel, EMI va continua negocierile pentru achiziţionarea altor publicaţii locale. În prezent, compania poartă discuţii cu managementul a opt ziare. Până la sfârşitul lui 2008, EMI intenţionează să adune în portofoliu 20-25 de publicaţii locale, astfel încât să ajungă lider de piaţă. În strânsă legătură cu publicaţiile locale, anul viitor va apărea şi un portal de informaţii, ce va reuni conţinutul propriu cu cel din ziarele locale partenere şi cu alte servicii.
În plus, EMI are în vedere, pentru anul viitor, lansarea unor reviste glossy internaţionale. Proiectul se află în fază de cercetare şi depinde de ARBOmedia AG, care poate lua licenţele pentru reviste pentru lansarea în mai multe ţări în care desfăşoară operaţiuni. Tot în 2008 este posibilă lansarea unui post de televiziune internaţional, a cărui licenţă să fie operată de EMI România.
Compania va extinde şi procesul de achiziţie de tipografii, după ce la sfârşitul lui 2006 a cumpărat, odată cu pachetul majoritar de acţiuni la ziarul „Viaţa Liberă“, şi o tipografie ambele din Galaţi. Prima tipografie care urmează să intre în portofoliul companiei se află la Iaşi. Pentru cumpărarea şi modernizarea acesteia, Silviu Ispas estimează investiţii de peste un milion de euro. Pentru 2008, se au în vedere tipografii aflate în Transilvania (Cluj sau Sibiu), Craiova, Satu Mare şi poate Timişoara, astfel încât să se ajungă la cinci tipografii pentru reţeaua de ziare.
Şi regia de publicitate ARBOmedia vrea să cucerească o cotă de piaţă mai mare. După ce anul acesta a lansat un departament de vânzări directe pentru clienţii cu bugete mai mici, pentru 2008, regia vizează să ofere servicii de consultanţă online furnizate de experţi străini. În plus, cu ajutorul know-how-ului internaţional, ARBOmedia urmăreşteă poziţia de lider pe piaţa de vânzări de publicitate online.
«Vom investi atât cât este nevoie în presa locală. Am cheltuit opt milioane de euro şi sperăm ca acum, după listarea la bursă, să fie mai uşor.»
Silviu Ispas, managing director ARBOmedia