În ultimele săptămâni, am pus în aplicare un plan de pregătire pandemică și am urmat o serie de acțiuni serioase pentru a preveni infecțiile în birourile și fabricile noastre din întreaga lume și a rămâne proactivi în abordarea noastră pentru a asigura continuitatea activității. Ne intensificăm restricțiile în privința întâlnirilor, nu permitem nimănui accesul în birouri și facilități și anulăm toate ședințele între angajați. Ne încurajăm angajații din regiunile critice să lucreze de acasă și să respecte restricțiile de călătorie, atât pe plan internațional, cât și pe plan intern.

Cu unități de producție în 9 țări și operațiuni în peste 140 de piețe, Arçelik s-a confruntat, de asemenea, cu riscurile și incertitudinea cauzate de COVID-19.

China, hub important de aprovizionare pentru Arçelik, dar și locaţie de producţie

China este un hub important pentru aprovizionarea de materii prime și produse finite pentru Arçelik, la fel ca pentru multe alte companii din diferite industrii. În fazele inițiale, furnizorii Arçelik s-au confruntat cu unele dificultăți în reluarea producției după vacanța prelungită de Anul Nou Chinezesc. Echipele noastre au comunicat constant cu furnizorii și suntem bucuroși să vedem că aproape toți furnizorii noștri din China și-au reluat activitățile de producție.

Pe lângă China, urmărim îndeaproape furnizorii din Coreea de Sud și Italia, unde au fost înregistrate unele dintre cele mai mari focare. Echipele noastre de aprovizionare și Supply Chain au făcut tot posibilul pentru a reduce la minim pierderile de producție și vânzări, găsind și furnizori alternativi.

Suntem, de asemenea, un producător în China. Fabrica noastră din Changzhou produce mașini de spălat atât pentru China cât și pentru piețele de export. Ne bucurăm să vedem că angajații noștri au revenit la muncă, iar fabrica noastră a început producția la începutul lunii martie.

Din cauza măsurilor guvernamentale și a comportamentului de consum, observăm o scădere a cererii pe piețele asiatice, unde prezența noastră este încă limitată.

Situația din Europa

Odată cu extinderea virusului în Europa situația devine mult mai critică, deoarece Europa este încă cea mai mare piață de export pentru Arçelik. În mod firesc, reducerea traficului de consum în magazine și scăderea cererii pe segmentul de retail ar putea avea un impact negativ asupra întregii industrii în următoarele luni. Cu toate acestea, remarcăm că Arçelik a continuat să își crească vânzările pe aproape toate piețele din Europa până în prezent.

În Turcia, care este încă cea mai mare piață (aproximativ 30% din vânzările anuale) pentru companie, numărul persoanelor infectate este foarte limitat. Așa cum am observat din datele de până acum din rețeaua noastră de distribuitori, s-au înregistrat rezultate pozitive atât în cererea en-gros, cât și în retail.

Deși performanța grupului de până acum este în conformitate cu estimările noastre anuale, este greu de prevăzut evoluția pentru restul anului 2020, în contextul incertitudinii globale din jurul epidemiei COVID-19. Este de la sine înțeles că suntem și vom rămâne dispuși să oferim tot sprijinul pe care partenerii noștri de afaceri și clienții îl așteaptă de la compania noastră în această situație.

Măsuri de prevenție luate de compania Arctic în vederea limitării efectelor epidemiei de Coronavirus

Protejarea angajaților

Sănătatea și siguranța angajaților noștri sunt principala noastră prioritate. Am luat următoarele măsuri pentru a proteja atât angajații, cât și clienții:

Birouri și facilități de producție:

  • Birourile și facilitățile noastre de producție au pus în aplicare toate măsurile de prevenție necesare și recomandate de guverne și autoritățile locale de sănătate. Acestea includ intensificarea măsurilor de igienă, kituri de igienă (măști chirurgicale, dezinfectant), informarea angajaților cu privire la importanța respectării acestor norme. Continuăm să monitorizăm cu atenție situația din fiecare unitate, iar angajaților care manifestă oricare dintre simptome li se recomandă să urmeze indicațiile autorităților.
  • Angajații noștri au primit echipamentul IT necesar și toate informațiile de care au nevoie pentru a putea lucra de acasă. Întâlnirile se țin prin aplicația Teams; se folosesc canalele de comunicare online, apelurile și conferințele video. Asigurăm accesibilitatea fișierelor prin stocarea în cloud (One Drive) și ne asigurăm că sunt actualizate la zi. Aplicațiile Outlook, OneDrive, Teams, care sunt utilizate prin servicii cloud, sunt accesibile de pe toate dispozitivele conectate la internet.
  • În efortul de a stopa răspândirea virusului printre angajații și acționarii noștri, am anulat evenimentele și întâlnirile din locațiile Arctic până miercuri, 15 aprilie (termenul este posibil să fie extins dacă va fi nevoie).
  • Toate călătoriile internaționale și interne au fost anulate, cu excepția celor obligatorii. În cazul călătoriilor obligatorii, se recomandă folosirea vehiculelor companiei sau ale angajaților, pentru a evita utilizarea transportului public.

Comunicarea cu angajații:

  • Am creat o adresă de e-mail dedicată angajaților noștri pentru a împărtăși orice nelămuriri sau pentru a ne adresa întrebări, iar aceasta este monitorizată constant.
  • Trimitem zilnic newslettere către angajații noștri, pentru a ne asigura că sunt informați cu privire la politicile companiei și la măsurile care se iau în această perioadă.
  • Am creat o secțiune dedicată COVID-19 pe intranetul companiei. Această secțiune este actualizată zilnic cu informații menite să îi ajute pe angajații noștri: infografice, informații IT, statistici OMS.
  • Echipa de management trimite periodic informații cu privire la măsurile de sănătate și prevenție pe care le aplicăm.

În prezent, atât facilitățile de producție, cât și serviciile de vânzare continuă să funcționeze. Facem tot posibilul să ne menținem activitatea, cu întreruperi minime. Fabrica de la Ulmi își va relua producția de luni, 23 martie. Facilitățile noastre de producție au implementat toate măsurile de prevenție necesare și stabilite de guvern și de autoritățile locale de sănătate: intensificarea măsurilor de igienă, kituri de igienă (măști chirurgicale, dezinfectant), informarea angajaților cu privire la importanța respectării acestor norme.

Pentru protejarea angajaților cu roluri care trebuie îndeplinite în fabrici pentru a asigura continuitatea activității, au fost luate măsuri suplimentare pentru siguranța la locul de muncă. Toate zonele comune ale clădirilor și instalațiile sunt în permanență dezinfectate, inclusiv autobuzele utilizate pentru transportul angajaților. În fabrici au fost puse covoare dezinfectante la porțile de acces, iar la depozitul de la fabrica din Găești au fost montate dispozitive de curățare pentru camioanele care vin din zone cu risc ridicat.

Toți angajații sunt informați cu privire la măsurile de prevenție pentru protecție și constant au loc întâlniri cu echipele de producție pentru creșterea gradului de conștientizare și responsabilizare.