St. Patrick’s Day, sărbătorit în fiecare an pe 17 martie, atrage în pub-urile din Centrul Vechi de trei ori mai mulți clienți decât Sfântul Valentin, 1 Martie sau 8 Martie, potrivit unui studiu al pub-urilor St. Patrick, Patry Room și Killkeny din Centrul Istoric al Bucureștiului, deținute de Mugur Mihăescu, fostul component al trupei Vacanța Mare. Peste 70% dintre cei care vin de St. Patrick în pub-uri sunt turiști străini, iar numărul lor crește de la an la an, însă în ultima perioadă a început să se mărească și numărul românilor.
Nici 1 Martie, nici 8 Martie și nici măcar Valentine’s Day nu sunt zilele care aduc cel mai mulți clienți în pub-urile din Centrul Vechi al Bucureștiului, ci sărbătoarea irlandeză St. Patrick’s Day.
„Numărul clienților de St. Patrick’s Day în pub-urile noastre e de trei ori mai mare decât de 1 Martie, 8 Martie sau Valentine’s Day. De St. Patrick oamenii vin și se rotesc pe parcursul întregii zile, pe când de celelalte sărbători ajung doar seara. Noi încercăm să promovăm St. Patrick’s Day cu o săptămână înainte de eveniment, iar în weekend vom avea formații, jocuri de lumini, paradă…, iar în funcție de numărul de beri consumate dăm premii – pălării, tricouri etc. Sărbătoarea e foarte cunoscută în rândul turiștilor străini, care vin să bea bere Guinness. În alte țări sunt parade prin centrele orașelor, defilează comunitățile de irlandezi”, a declarat Mugur Mihăescu.
De altfel, peste 70% dintre cei care merg în pub-urile din Centrul Vechi de St. Patrick’s Day sunt străini – irlandezi, englezi, francezi, germani, austrieci, italieni, spanioli, israelieni etc., în timp ce de 1 Martie, 8 Martie și Sf. Valentin, mai mult de 80% dintre cei care intră în baruri sunt români.
Numărul clienților de St. Patrick a crescut în fiecare dintre ultimii ani cu 10%, pe de o parte, datorită fluxului din ce în ce mai mare de străini care vizitează Bucureștiul, fie că sunt oameni de afaceri sau turiști de city break. Pe de altă parte, și românii au început să simtă gustul acestei sărbători, de la corporatiști la oameni de afaceri, bugetari sau studenți.
„Nu înțeleg de ce nu a prins mai repede St.Patrick decât Valentine’s Day, pentru că Sfântul Valentin nu e cu șprițul, pe care noi, românii, îl iubim foarte mult. Dar, în timp, cred că St. Patrick o să-l depășească pe Valentin la nivel de țară, așa cum s-a întâmplat deja în pub-uri. Valentine’s Day e o sărbătoare oarecum mai tristă, la care unii ies în baruri și restaurante doar din obligație. Plus că jumătate din bani se duc pe cadouri. La St. Patrick, însă, toți banii sunt cheltuiți pe distracție, pe băutură. N-ar fi rău să se împământenească această sărbătoare de St. Patrick’s Day și la noi, să facem evenimente împreună cu ambasada, cu primăria, cu concerte în oraș, pentru că lucrurile astea ar atrage turiști etc. Românii sunt un popor vesel și iubitor de sărbători și ar primi cu bucurie astfel de evenimente”, a mai spus Mugur Mihăescu.
Mugur Mihăescu a deschis primul pub în centrul Vechi, St. Patrick, în anul 2009, iar acum deține alături de fratele său Liviu Mihăescu trei astfel de pub-uri: St. Patrick, Party Room și Killkeny, toate în Centrul Istoric, care cumulează 400 de locuri în interior și tot atâtea pe terase.