Americanii testează în prezent uniforme de camuflaj de la cinci companii de design. Acestea au fost alese în urma unei selecţii stricte care face parte din etapa a patra a programului “Camouflage Improvement Effort”.

Designerii trebuie să demonstreze că modelele lor concepute pentru teren deşertic, forestier sau de tranziţie întrunesc cerinţele militarilor în perioada de testare, care se va desfăşura în următoarele nouă luni

Armata testează şi un tip de uniformă de camuflaj universală care ar trebui să se adapteze la toate tipurile de teren, astfel încât soldaţii să nu mai fie nevoiţi să îşi schimbe echipamentul în funcţie de mediu.

Prinre firmele care concurează pentru a-i îmbrăca pe militarii americani se numără şi Kryptek, o companie mică fondată de doi veterani ai războiului din Irak. Alte companii selectate sunt Brookwood Companies, Crye Precision, dar şi o echipă guvernamentală de la Army Natick Soldier Systems Center.  Cele cinci companii vor furniza câte 150 de uniforme pentru testare în următoarele nouă luni.

Termenul camuflaj vine din cuvântul francez “camoufler“, care înseamnă “a deghiza”. Camuflajul, aşa cum îl ştim astăzi, s-a născut în anul 1915 când armata franceză a creat o nouă unitate denumită “divizia camuflaj”. Primii oameni care au fost chemati cu scopul de a crea camuflajul folosit în Primul Razboi Mondial au fost artistii plastici, evident, datorită abilităţilor lor cu privire la culori şi combinarea acestora.

SURSA: businessinsider.com