La fiecare început de an comercianţii români de maşini îşi fac planurile de afaceri în funcţie de modelele noi furnizate de producătorii pe care îi reprezintă. Totodată, potenţialii clienţi urmăresc cu atenţie calendarul lansărilor pentru a decide când şi dacă fac o achiziţie. Anul 2018 promite a fi un an bun atât pentru dealerii români de maşini cât şi pentru clienţii care au în plan o achiziţie. Câteva zeci de noi modele, unele dintre ele spectaculoase din punctul de vedere al designului, dar şi al echipamentelor puse la dispoziţia şoferului sunt gata să debuteze pe piaţa autohtonă. În general, viitoarele vedete ale pieţei auto de la noi se încadrează în direcţiile principale ale întregii industrii auto având propulsoare tot mai eficiente, o conectivitate crescută şi chiar componente avansate de conducere autonomă. Peste toate acestea se adaugă o accelerare a „SUV-izării”, care are la bază atât ideea preconcepută a multor clienţi că un astfel de vehicul este mult mai sigur şi potent, cât şi direcţia trasată de producătorii conştienţi că astfel pot obţine mai mulţi bani pentru un produs aproape identic cu un hatchback sau un break.
Început de an cu acceleraţia la podea
Anunţate încă de la finalul lui 2017, câteva modele debutează cu adevărat pe piaţa autohtonă în primele două luni ale anului. Astfel, Mitsubishi are deja în vânzare noul SUV compact Eclipse Cross, un model mult evoluat faţă de tot ceea ce a arătat marca niponă în ultimii ani. Germanii de la Opel, intraţi de curând în grupul PSA Peugeot Citroen, îşi completează portofoliul de SUV-uri cu Grandland X în versiunea cu motorizare diesel de 2 litri dar şi cu o echipare de top – Ultimate – a aceluiaşi model. Cei de la Mercedes-Benz au prezentat deja, pe 2 februarie, varianta complet redesenată şi retehnologizată a Clasei A. Tot din Germania au sosit deja modelele Volkswagen Caddy Join, Multivan Join şi Amarok Dark Label.
Încă din prima zi a lunii martie, bavarezii de la BMW dezlănţuie ofensiva menită să readucă marca germană în vârful segmentului premium. Astfel, din martie clienţii vor putea comanda noul X2, un model cu design „cool” menit să atragă în special tinerii, oamenii extrovertiţi şi activi care acordă o mare valoare individualităţii, distracţiei autentice la volan şi stilului de viaţă, fără a lăsa deoparte funcţionalitatea. Acestui Sports Activity Coupé impresionant îi urmează în primăvara lui 2018 sportivul BMW M5, dar şi facelift-uri pentru monovolumele Seria 2 Active Tourer şi Seria 2 Gran Tourer. Nici sora de grup a bavarezilor, marca britanică Mini nu se lasă mai prejos lansând în primăvară pe piaţa din România variante reinterpretate ale modelelor Mini (3 şi 5 uşi) şi Mini Cabriolet.
Alte modele care şi-au anunţat sosirea în România în primăvara lui 2018 sunt Renault Megane RS, Audi A7, Opel Insignia Country Tourer, Mercedes-Benz CLS Coupe şi Citroen C4 Cactus. Acestora li se adaugă noul Mercedes-Benz Sprinter, primul model al germanilor care încorporează filozofia adVANce şi care va putea fi comandat ulterior şi în variantă electrică.
O vară încinsă
Zilele călduroase de vară vor fi întâmpinate de importatorii şi dealerii de autovehicule noi din România cu lansarea Audi A6 sedan, dar şi cu noile Volkswagen Crafter 5.5 şi Touareg. BMW îşi va continua ofensiva din 2018 cu i8 coupe face-lift şi i8 roadster, iar Hyundai va aduce în România noile i20 şi Tucson. Mercedes-Benz vine şi el cu două modele importante, noua clasă G prezentată la nivel mondial în aceste zile şi Clasa C. În luna august importatorul Mitsubishi va pune în vânzare noi versiuni ale modeleleor Outlander şi Outlander PHEV, vehicule care vor avea premiera mondială la expoziţia auto de la Geneva.
Din prima lună de toamnă clienţii români vor putea achiziţiona Audi A6 Avant, dar şi facelift-ul modelului Skoda Fabia. Tot în septembrie vor sosi la noi BMW X4, Peugeot 508 şi Partner, ca şi varianta pentru persoane a lui Citroen Berlingo.
Final de an cu SUV-uri
Ultimele luni din 2018 vor adăuga în cataloagele de modele ale dealerilor români câteva modele extrem de interesante. Dintre acestea se remarcă noile BMW X5 şi, mai ales, X7, dar şi un nou SUV de clasă mare al spaniolilor de la Seat. Totodată, bavarezii vor prezenta mult-aşteptatul model BMW Seria 8 Coupe care promite să găsească echilibrul perfect între lux şi sportivitate. Marele producător premium din Stuttgart a anunţat pentru finalul lui 2018 varianta cu patru uşi a lui AMG GT, dar şi sedanul Clasei A. Sfârşitul de an va aduce în România atât noul Hyundai Santa Fe cât şi câteva surprize de la Audi, precum A1, Q3 şi chiar spectaculosul model electric Audi e-tron.
SIAB 2018, importantă rampă de lansare
Pe lângă datele anunţate de producărtori şi comnercianţi pentru lansarea unor noi modele de autoturisme, piaţa din România va beneficia de o puternică rampă de lansare odată cu reluarea tradiţionalului Salon Internaţional de automobile Bucureşti (SIAB). Întrerupt mai bine de zece ani din cauza vânzărilor slabe de vehicule noi, acest eveniment care a ţinut capul de afiş al manifestărilor dedicate automobilului până în 2007 revine în atenţie în 2018. Începând cu 23 martie pentru presă şi cu 24 martie pentru publicul larg, SIAB 2018 se va desfăşura în noile pavilioane în valoare de 27 de milioane de euro ale centrului expoziţional Romexpo. Este de aşteptat ca acest eveniment revenit la titulatura de salon internaţional să ofere doritorilor posibilitatea de a vedea multe dintre noile automobile care vor ajunge pe piaţa din România în acest an.
După ce Dacia a lansat în toamnă noul Duster, un alt SUV „made in Romania” a intrat în această lună pe piață: Ford EcoSport