Dupa discutiile avute cu furnizorii din industria orizontala si cu principalii dealeri interni, acestia au acceptat inghetarea preturilor pentru o perioada de cateva luni, respectiv micsorarea adaosurilor comerciale practicate. Desi timide, rezultatele restructurarii uzinei par sa apara. In martie, in conditiile devalorizarii accentuate a monedei nationale, Aro a reusit sa lanseze o oferta speciala de vanzare a tuturor modelelor, cu o reducere de pret de 10%. Aro are cautare in FrantaPe de alta
Dupa discutiile avute cu furnizorii din industria orizontala si cu principalii dealeri interni, acestia au acceptat inghetarea preturilor pentru o perioada de cateva luni, respectiv micsorarea adaosurilor comerciale practicate. Desi timide, rezultatele restructurarii uzinei par sa apara. In martie, in conditiile devalorizarii accentuate a monedei nationale, Aro a reusit sa lanseze o oferta speciala de vanzare a tuturor modelelor, cu o reducere de pret de 10%.
Aro are cautare
in Franta
Pe de alta parte, partenerul francez traditional – Aro France (70% din exportul de anul trecut s-a desfasurat pe aceasta relatie) – a trimis o oferta prin care isi declara disponibilitatea de a vinde in acest an pe piata franceza un numar de 2.500 de automobile Aro, ceea ce ar rezolva in mare parte actuala criza financiara a uzinei. Contractul este prevazut a se incheia la mijlocul lunii aprilie, demn de mentionat fiind faptul ca la scurt timp dupa preluarea anul acesta a firmei Aro France de catre un nou actionar majoritar (un francez de origine poloneza), acesta s-a deplasat la Campulung pentru discutii cu conducerea Aro, negocierile fiind totusi conditionate de aducerea la zi a deconturilor in garantie. La sfarsitul lui februarie, Aro a incheiat contracte de vanzare si cu alti parteneri externi. In Venezuela, de pilda, Eugenio Segal, un om de afaceri de origine romana, a semnat prin firma sa un contract cu Aro pentru un numar de 300 de automobile, primul lot de 95 de bucati urmand sa fie livrat in cursul lunii aprilie. Se pare ca Segal a ramas placut impresionat de modul cum a fost prezentat in revista „Automarket Caracas” modelul Aro 10 Spartana, contactand fabricantul roman pentru detalii si negocieri concrete.
Sunt preferate modelele decapotabile
Firma romanului stabilit in Venezuela intentioneaza sa utilizeze aceasta tara ca punte de export a masinii romanesti atat pentru statele vecine – Columbia, Ecuador, Peru, cat si pentru alte state din America Centrala si Caraibe. Pe langa modelul Spartana, Aro va exporta in Venezuela utilitare de transport muncitori in zone greu accesibile, stiute fiind performantele masinii romanesti pe acest tip de trasee.
Pentru luna mai, constructorul roman a anuntat semnarea unor contracte de export pentru un numar de 890 de masini, cu distribuitori din Siria, Portugalia, Argentina si Arabia Saudita. In Siria, de exemplu, modelele cerute sunt cele din gama Aro 10 cu prelate si motor Dacia 1600. In Portugalia, preferate sunt camionetele de cinci locuri, cu motoare Renault pe benzina (Aro 10-tip 4,6 si 9). Desi primele semne de redresare au aparut, conducerea Aro este constienta ca fara o finantare din partea statului nu va reusi sa onoreze in intregime contractele aflate in derulare.
Dupa subventiile acordate la Roman SA, se pare ca premierul Radu Vasile este preocupat de gasirea unei solutii asemanatoare si in cazul Aro. Convocarea pentru discutii la Palatul Victoria, a directorului Aro, Aurelian Nicolae, dupa sarbatorile pascale, pare cea mai concludenta dovada in acest sens. Cu sau fara sprijin financiar el va trebui sa gaseasca o solutie pentru a reduce actuala schema de personal , mult supradimensionata. Studiile arata ca pentru a fi rentabila, uzina va trebui sa concedieze 1.266 de angajati din totalul de 4.800 cat numara in prezent.