Centrul pentru Artă şi Media (ZKM) din Karlsruhe, un oraș situat în vestul Gemaniei, a anunțat joi că Peter Weibel a murit într-un spital. Acesta ar fi împlinit vârsta de 79 de ani în ziua de duminică.

Amintim că Peter Weibel a condus această instituţie culturală timp de aproape un sfert de secol, potrivit informațiilor transmise de dpa.com

Peter Weibel a realizat o multitudine de creații

Născut în Odesa, Ucraina, Weibel a produs creaţii conceptuale, video, performance şi computer-based. A cochetat totodată cu muzica şi a fost un teoretician al new media, amintește sursa menționată.

La finalul anilor 1960, partenera lui din acea vreme, artista avangardistă Valie Export, l-a purtat cu o zgardă pe străzile din Viena. În 1973, Weibel şi-a prins limba în ciment pentru a protesta împotriva unui verdict primit pentru tulburarea liniştii publice.

Sub motto-ul „Eu sunt ecranul”, a proiectat filme pornografice pe propriul trup gol.

Principala lui calitate era viteza

În 2004, a instalat un mâner de valiză uriaş în mijlocul unei pajişti din Graz, Austria, creaţie pe care a intitulat-o „Globul ca o valiză”.

„Principala mea calitate e viteza”, a spus artistul la un moment dat. Potrivit sursei menționate, exact aşa vorbea artistul: debita opiniile despre artă şi lume cu o viteză uimitoare, mereu prietenos, mereu clar, mereu plin de idei, notează DPA.

Regretatul artist a ținut cursuri în Viena Germania şi New York

A ţinut cursuri la Viena, Halifax, Canada; Kassel, Germania; şi New York. Din 1989 până în 1994, a condus Institutul pentru New Media pe care l-a fondat la Universitatea de Arte Frumoase din Frankfurt.

Din 1993 până în 1999 a fost comisarul pavilionului austriac din cadrul Bienalei de la Veneţia şi director artistic al Neue Galerie din cadrul Landesmuseum Joanneum, în Graz.

A condus centrul de artă ZKM din Karlsruhe din ianuarie 1999. La finalul lunii martie ar fi urmat să i se termine mandatul.

Printre cele mai faimoase expoziții ale lui Weibel se numără „Net_Condition” din 1999, care a fost considerată de unii drept prima expoziție de mare succes dedicată net art care a avut loc în cadrul unui muzeu.

Au mai existat încercări de a întreprinde eforturi similare. „Documenta X” din 1997 a introdus în mod faimos net art în cadrul uneia dintre cele mai faimoase expoziții de tip bienală din Europa. Totuși, niciuna nu a fost atât de vastă ca aceasta, care a prezentat lucrări ale lui JODI, Alexei Shulgin și Markus Hemmer amplasate în interiorul galeriei.