Măsurile tehnice dezvoltate pentru motoarele diesel EA 189 afectate au fost prezentate și, după o examinare detaliată, acestea au fost confirmate de German Federal Motor Transport Authority (Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat).
Un "transformator de flux" va fi montat direct înaintea senzorului de debit de aer al motorului EA 189 de 1.6 litri. Acesta constă într-o plasă care temperează curenţii turbionari ai fluxului de aer din faţa senzorului de debit de aer, optimizând astfel decisiv acurateţea măsurătorilor senzorului de debit de aer. Senzorul de debit de aer determină debitul instantaneu de aer, care este un parametru foarte important pentru managementul motorului, în vederea obţinerii unui proces optim de ardere. Adiţional, la acest motor va fi efectuată o actualizare de soft. Este de aşteptat ca timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice să fie de mai puţin de o oră.
La motoarele de 2,0 litri va fi actualizat softul. Timpul alocat exclusiv manoperei va fi de circa o jumătate de oră. Graţie progreselor din domeniul dezvoltării de motoare şi a optimizării simulării curenţilor de aer din sistemele complexe de admisie de aer, în combinaţie cu optimizările de soft Nr. 419/2015 Pagina 2 concentrate asupra acestor aspecte, a fost posibilă conceperea unei soluţii relativ simple, care totodată să vină cât mai mult în întâmpinarea clienţilor. La dezvoltarea măsurilor tehnice, obiectivul constă în continuare în atingerea limitelor emisiilor aplicabile, în fiecare caz în parte, fără vreun efect negativ asupra puterii motorului, consumului de combustibil şi performanţelor. Având însă în vedere că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv. În baza acestor măsuri tehnice acceptate de către Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat, în prezent sunt în curs de dezvoltare conceptele de service necesare pentru pieţele EU28 în cauză. Obiectivul constă în a implementa la primele autovehicule actualizările tehnice necesare în cadrul unei rechemări care se va desfăşura începând cu ianuarie 2016. Conform evaluărilor actuale, toate măsurile din cadrul rechemării tuturor variantelor de motoare se va extinde pe parcursul întregului an calendaristic 2016. Volkswagen se va asigura că timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice este cât mai scurt posibil, pentru toţi clienţii. De asemenea, Volkswagen va contacta fiecare client şi va încerca să aibă în vedere toate nevoile individuale ale clienţilor la implementarea acestor măsuri, pentru a evita cât mai mult posibil eventualele neplăceri pentru client, ca de exemplu eventuale restricționări ale mobilităţii. În acest sens, marca Volkswagen se va asigura că tuturor clienţilor li se vor oferi opţiuni corespunzătoare gratuite pentru asigurarea mobilităţii. De exemplu, de la începutul lunii octombrie, clienţii Volkswagen au posibilitatea de a verifica ei înşişi dacă autovehiculul lor este afectat de chestiunea diesel. Clienţii pot introduce seria de şasiu a autovehiculului lor la www.volkswagen.de/info, pentru a obţine informaţii clare.
La finele acestei luni, vor fi prezentate autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat şi măsurile corespunzătoare pentru motorul diesel de 1.2 litri cu 3 cilindri. În baza procedurilor aplicate de marca Volkswagen, şi celelalte mărci ale Grupului (Audi, SEAT, ŠKODA şi Volkswagen Autovehicule Comerciale) planifică măsuri corespunzătoare pentru autovehiculele lor afectate. Adiţional, Volkswagen AG renunţă expres până în 31 decembrie 2016 la invocarea dreptului de prescriere cu privire la eventuale pretenţii la garanție din cauza softului instalat la autovehiculele cu motoare tip EA 189, în măsura în care acest drepturi nu sunt deja prescrise. Clienţii Volkswagen nu vor fi astfel dezavantajaţi din cauza timpului de aşteptare. Cert este că autovehiculele rămân în continuare sigure din punct de vedere tehnic şi pot fi astfel conduse fără restricţii pe drumurile publice.