Pachetul majoritar de acţiuni al retailerului de electronice şi electrocasnice Flanco a fost cumpărat de Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă, acţionarii grupului Asesoft, conform unui comunicat al retailerului.

 “Flanco este pentru noi o investiţie, o oportunitate. Situaţia actuală a companiei ne face încrezători că vom putea dezvolta profitabil business-ul Flanco, brand-ul fiind unul dintre cele mai cunoscute de pe piaţa locală electroIT. Decizia de a investi în Flanco este una naturală pentru dezvoltarea grupului nostru de firme, completând foarte bine în retail-ul clasic prezenţa noastră din zonele de retail online şi distribuţie,” a declarat Iulian Stanciu, acţionar Asesoft.

Noii acţionari majoritari vor asigura în perioada imediat următoare o infuzie de capital de 4 milioane de euro, necesară accelerării dezvoltării business-ului Flanco.

Băncile vor primi în decurs de maximum 6 luni suma de 10mil euro, menţionată în planul de reorganizare.

“Finalizarea reorganizării Flanco în numai 12 luni de la data declanşării procedurii de insolvenţă este o premieră mai ales că vorbim despre retail, un sector economic extrem de afectat de criză. În acest moment, noii acţionari preiau un business profitabil, cu un potenţial de creştere semnificativ”, declară Andrei Cionca, Managing Partner Casa de Insolvenţă Transilvania.

Consiliul Concurenţei va fi notificat despre intenţia de investire a acţionarilor Asesoft în New Flanco, iar tranzacţia va fi pusă în aplicare după obţinerea avizului.

Cea mai interesantă tranzacţie din piaţa locală de la începutul crizei

Cele trei companii în care Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă vor deţine participaţii majoritare – Flanco, eMag şi Asesoft – vor funcţiona separat, ele urmând să aibă doar o parte a acţionariatului comun. Astfel, brand-ul Flanco va fi păstrat, reţeaua urmându-şi dezvoltarea firească.

Din noua structură de acţionariat vor face parte şi băncile finanţatoare Flanco, ING, Unicredit şi BRD-GSG, acestea urmând să deţină o participaţie de 40%, creându-se astfel o structură de acţionariat extrem de solidă pentru noua companie.

Compania a trecut pe profit începând cu luna iunie 2010, după 21 de luni consecutive de pierdere (septembrie 2008 – iunie 2010). Cota de piaţă a companiei a depăşit în iunie şi iulie 2010 valoarea celei din iunie 2009, în ciuda unei pieţe în scădere sau a măsurilor de contracţie a consumului precum majorarea cotei TVA.

Asesoft, eMAG şi Flanco au estimate vânzări anuale de peste 500 milioane de dolari

Prin investiţia în Flanco, acţionarii Asesoft vor completa portofoliul de companii deţinute, acoperind integral piaţa electroIT printr-o adresare diferenţiată a tuturor categoriilor de clienţi, de la distribuţie până la retail online şi offline. Potenţialul de dezvoltare a business-ului este unul semnificativ, dat fiind că Asesoft, eMAG şi Flanco au  estimate vânzări anuale de peste 500 milioane de dolari.

„ Cred că este cea mai interesantă tranzacţie din piaţa locală de achiziţii de la începutul crizei, fiind vorba de o premieră, prin formula complexă de achiziţie –  parte a planului de reorganizare – şi intrarea în acţionariat a celor trei bănci importante”, a declarat Claudiu Corcodel, Senior Manager Corporate Finance KPMG Romania, firma de consultanta care  a asistat Asesoft in aceasta tranzactie.

Compania Flanco a solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă pe data de 10 Decembrie 2009, planul de reorganizare fiind aprobat după numai 8 luni. Flanco îşi propune pentru 2011, pe baza vânzărilor actuale, atingerea unei cote de piaţă de 10%. Astfel, Flanco vizează atingerea unei cifre de afaceri de 115 milioane de euro şi a unui nivel al vânzărilor mediii de 3.100 euro pe metru pătrat.

Povestea insolvenţei Flanco:

Decembrie 2009 ~ declanşarea procesului de reorganizare judiciară, CITR preia administrarea companiei
Decembrie 2009 ~ cota de piaţă scade cu 40% în numai o lună, pe fondul deschiderii procedurii de insolvenţă
Ianuarie 2010 ~ CITR îl numeşte pe Adrian Olteanu în funcţia de CEO
Martie 2010 ~ compania scade costurile cu 40% faţă de noiembrie 2009.
Februarie-Iunie 2010 ~ compania implementează un amplu program de stimulare a vânzărilor
Iunie 2010 ~ Flanco reintră pe break-even, după 21 de luni de pierderi şi depăşeşte cota de piaţă din 2009
Iulie 2010  ~  CITR depune planul de reorganizare la Tribunalul Bucureşti.
August 2010 ~  Planul de reorganizare este aprobat de toate grupele de creditori
Septembrie 2010 ~  Flanco anunţă noua structură de acţionari

Cum a ieşit Flanco din insolvenţă:

– Restructurarea drastică a costurilor prin renegocierea chiriilor, diminuarea numărului de angajaţi, scăderea costurilor logistice şi operaţionale
– Implementare unui amplu program de creştere a vânzărilor care vizează inclusiv crearea unei noi culturi organizaţionale
– Derularea unor campanii inovative de marketing.
– Lansarea unor servicii noi care au adus plusvaloare experienţei de cumpărare.
– Revigorarea magazinelor prin implementarea unui nou design dar şi a unei noi organizări
– Marketing localizat, adaptat nevoilor şi cerinţelor specifice clienţilor
– Creşterea investiţiilor în angajaţi ~ training-uri de specialitate, sistem nou de bonusare, etc.

SURSA: Flanco