Prin preluarea pachetului majoritar al retailerului Flanco, Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă controlează unul dintre cele mai mari grupuri de firme din domeniul comerţului cu produse IT, electronice şi electrocasnice.

Proprietarii Asesoft Distribution au preluat 60% din acţiunile retailerului Flanco, devenind parteneri de afaceri ai băncile ING, Unicredit şi BRD-Groupe Société Générale, care deţin restul de 40%. Astăzi, vânzările cumulate ale Asesoft Distribution, eMag (deţinută în proporţie de 51% de Asesoft) şi Flanco ajung la 325 milioane de euro anual. Proprietarii distribuitorului au preluat participaţia Flanco prin firma Asesoft Web, deţinută în mod egal de Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă. Valoarea tranzacţiei este fixată deocamdată la 14 milioane de euro, dar poate creşte semnificativ datorită unor clauze contractuale. Mai exact, Asesoft s-a angajat să achite pentru Flanco  o datorie de zece milioane de euro către băncile creditoare şi să facă o infuzie de capital de patru milioane de euro, imediat după finalizarea tranzacţiei. Preluarea pachetului majoritar este finanţată din credite contractate chiar la cele trei bănci care deţin acţiuni la Flanco.

Cele trei companii care formează acum grupul Asesoft vor funcţiona în continuare ca entităţi separate, afacerile fiind complementare şi din punctul de vedere al tipului de produse vândute şi al profilului clienţilor. „Peste 50% din produsele comercializate de eMag sunt din categoria IT, în timp ce Flanco are peste 50% electrocasnice. Media de vârstă a clienţilor eMag este de circa 30 de ani, în timp ce la Flanco media de vârstă este de 40 de ani“, explică Iulian Stanciu.

Flanco, de trei luni pe profit operaţional

Claudiu Corcodel, reprezentantul KPMG, compania care a asistat Asesoft pe parcursul negocierilor, spune că tranzacţia nu este una oportunistă, fiind analizate atent toate riscurile pe care deal-ul le-ar putea avea asupra celorlalte companii din grup. „Din momentul preluării eMag, am reuşit să creştem ambele businessuri. eMag a crescut în ultimul an cu 60% şi cred că vom putea face acelaşi lucru şi cu Flanco“ spune, optimist, Stanciu.

Aflat în insolvenţă de la sfârşitul anului 2009, Flanco a intrat pe profit operaţional din luna iunie a acestui an şi a recuperat din cota de piaţă pierdută, revenind acum la 8,5%, după ce coborâse la un minim de 4%. Vânzările pe metrul pătrat de suprafaţă comercială au crescut la 2.700 euro, faţă de 1.600 în 2009, iar reprezentanţii companiei estimează că în 2011 se vor situa în jurul a 3.300 euro.

229-57164-capital_21.jpg