Asesoft va furniza echipamente IT şi aplicaţii software serviciului 112

Asesoft International va furniza Serviciului de Telecomunicaţii Speciale echipamente IT şi aplicaţii software destinate conectării agenţiilor de urgenţă de la nivelul municipiilor la sistemul unic de urgenţă 112, valoarea contractului ridicându-se la 10,68 milioane lei. “La licitaţie au depus oferte şi societăţile Logic Computer şi Quality Business Solutions. Comunicările privind rezultatul procedurii de licitaţie s-au transmis în 23 iulie”, potrivit datelor STS.

Asesoft International va furniza Serviciului de Telecomunicaţii Speciale echipamente IT şi aplicaţii software destinate conectării agenţiilor de urgenţă de la nivelul municipiilor la sistemul unic de urgenţă 112, valoarea contractului ridicându-se la 10,68 milioane lei.

“La licitaţie au depus oferte şi societăţile Logic Computer şi Quality Business Solutions. Comunicările privind rezultatul procedurii de licitaţie s-au transmis în 23 iulie”, potrivit datelor STS.

Denumit “Dezvoltarea sistemelor informatice pe platforma Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) pentru agenţiile de urgenţă la nivelul municipiilor, altele decât reşedinţele de judeţ”, contractul presupune achiziţionarea de aplicaţii software şi sisteme informatice, computere personale, monitoare video color, surse de alimentare electrică continuă şi imprimante laser, conform informaţiilor publicate pe site-ul www.e-licitatie.ro.

Contractul a fost încheiat pe o perioadă de 220 de zile.
Proiectul va fi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat.
În luna iunie, STS a anunţat că Teamnet International şi Asesoft International vor furniza aplicaţii software de 9,99 milioane de lei, care vor asigura interoperabilitatea agenţiilor de urgenţă (Poliţie, Ambulanţă etc) conectate la serviciul de urgenţă 112.

Anul trecut au fost aproape 24 milioane apeluri la 112

STS este operatorul SNUAU, cunoscut şi sub denumirea serviciul de urgenţă 112.
SNUAU a fost lansat la nivel naţional în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.

Serviciul 112 are peste 700 de angajaţi, din care circa 600 sunt operatoare.
Potrivit datelor STS, serviciul 112 poate primi simultan 1.200 de apeluri, din care 100 pot fi preluate instantaneu.
Numărul apelurilor către serviciul 112 s-a ridicat anul trecut la 23,91 milioane, din care un număr de 5,76 milioane au fost cazuri de urgenţă.
Din totalul cazurilor de urgenţă, un număr de 1,53 milioane au transferate către Poliţie şi 2,77 milioane către Serviciul Ambulanţă, conform datelor STS.