Măsurile propuse de societate vizează: restabilirea profitabilității operaționale prin echilibrarea portofoliului de asigurări, reducerea cheltuielilor de achiziție și de administrare; atragerea de noi resurse financiare printr-un nou aport de capital social în numerar, atragerea unui împrumut subordonat și atragerea unui investitor strategic; îmbunătățirea cadrului de guvernanță corporativă și administrare a riscului prin schimbarea auditorului extern statutar, optimizarea programului de reasigurare, îmbunătățirea sistemelor informatice și actualizarea profilului de risc, concomitent cu analiza impactului Solvency II la nivelul societății.
Adunarea Generală a Acționarilor societății va trebui să-și însușească acest plan în cel mult o lună de la data aprobării acestuia de către Consiliul ASF.
Consiliul de Administrație al societății Carpatica Asig S.A. va transmite lunar către Autoritatea de Supraveghere Financiară un raport privind stadiul de realizare a măsurilor asumate în planul de redresare financiară, care să includă detalierea activităților întreprinse în vederea îndeplinirii acestora.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a dispus, în luna mai 2014, deschiderea procedurii de redresare financiară pe bază de plan de redresare pentru societatea Carpatica Asig S.A. Măsurile prezentate în planul de redresare, aprobat în data de 3 septembrie 2014, sunt de natură să contribuie la restabilirea situației financiare a societății și la încadrarea în indicatorii prudențiali.
Toate polițele emise de Carpatica Asig S.A. sunt și rămân valabile de la momentul emiterii până la expirare, iar societatea poate să emită în continuare polițe.