Sistemul bonus-malus poate aduce scumpiri ale polițelor RCA

Modificarea sistemului bonus-malus în 2024 ar putea conduce la o majorare semnificativă a costurilor asigurărilor RCA pentru anumiți șoferi, cu posibilitatea unei creșteri de până la 80%, conform informațiilor prezentate de Cancan.ro.

Această schimbare survine în contextul în care ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară) urmărește impunerea unor sancțiuni mai severe pentru șoferii implicați în accidente, subliniind accentul pus pe responsabilitatea șoferilor în utilizarea conștientă a drumurilor și prevenirea evenimentelor nedorite.

Anunțul vine într-un moment în care ASF intenționează să impună sancțiuni mai severe pentru șoferii implicați în accidente. Această măsură sugerează o direcție fermă a autorităților în promovarea responsabilității în conducerea auto și în reducerea incidentelor rutiere.

Începând cu anul 2024, șoferii implicați în accidente grave ar putea fi supuși unei majorări de până la 80% a tarifelor pentru asigurările auto obligatorii. În contrast, cei care nu au înregistrat accidente vor avea posibilitatea să beneficieze de reduceri semnificative. Această modificare în sistemul de tarifare subliniază accentul pus pe promovarea siguranței rutiere și recompensarea comportamentului responsabil în conducere.

Categoriile Bonus – Malus

Există opt categorii pentru „bonus”, respectiv opt pentru „malus”.

Clasa B1 – se percepe o reducere de 5%;
Clasa B2 – se percepe o reducere de 10%;
Clasa B3 – se percepe o reducere de 15%;
Clasa B4 – se percepe o reducere de 20%;
Clasa B5 – se percepe o reducere de 25%;
Clasa B6 – se percepe o reducere de 30%;
Clasa B7 – se percepe o reducere de 40%;
Clasa B8 – se percepe o reducere de 50%.
Categoriile Malus

Clasa M1 – se percepe o majorare de 10%;
Clasa M2 – se percepe o majorare de 20%;
Clasa M3 – se percepe o majorare de 30%;
Clasa M4 – se percepe o majorare de 40%;
Clasa M5 – se percepe o majorare de 50%;
Clasa M6 – se percepe o majorare de 65%;
Clasa M7 – se percepe o majorare de 70%;
Clasa M8 – se percepe o majorare de 80%.

În situația în care un șofer este responsabil de un accident rutier cu vătămări corporale, acesta ar putea fi încadrat într-o categorie distinctă.

„Atunci când sunt accidente rutiere soldate cu vătămări corporale, scăderea în sistemul bonus malus să fie maximă. De 8 clase. De la B8 sau de la B0 la Malus 8. Nu e normal să avem o severitate mare, dosare de daună din ce în ce mai scumpe.
Şi să lăsăm penalizarea similară pentru un accident minor şi pentru un accident grav. Şoferul care va conduce corect în trafic, cu un bonus maxim, va avea un discount de 50%”, a transmis Valentin Ionescu, director ASF.