Băncile încearcă să atragă clienţi pentru cardurile de credit oferindu-le gratuit asigurări de călătorie sau poliţe care îi pot despăgubi dacă le este furat cardul. Poliţele de asigurare sunt utilizate de instituţiile de credit şi de diferite lanţuri de retail pentru a-şi face produsele mai atractive în ochii clienţilor. Astfel, băncile le oferă posesorilor de carduri asigurările medicale de călătorie gratuite. Aceste poliţe sunt ataşate, de regulă, c
Băncile încearcă să atragă clienţi pentru cardurile de credit oferindu-le gratuit asigurări de călătorie sau poliţe care îi pot despăgubi dacă le este furat cardul.
Poliţele de asigurare sunt utilizate de instituţiile de credit şi de diferite lanţuri de retail pentru a-şi face produsele mai atractive în ochii clienţilor. Astfel, băncile le oferă posesorilor de carduri asigurările medicale de călătorie gratuite. Aceste poliţe sunt ataşate, de regulă, cardurilor de credit şi mai rar celor de debit. Riscurile acoperite şi sumele asigurate diferă atât de la o bancă la alta, cât şi în funcţie de cardul emis, în cadrul ofertei aceleiaşi bănci. Asigurările ataşate cardurilor de credit acoperă mai multe riscuri, iar sumele asigurate sunt mai mari. De exemplu, poliţele gratuite oferite de BRD clienţilor care cumpără unele tipuri de carduri de debit au limita maximă pentru cheltuieli medicale de urgenţă stabilită la 20.000 de euro. În cazul cardurilor de credit însă, asigurările gratuite oferite la aceeaşi bancă au o limită pentru cheltuielile medicale de cinci ori mai mare – 100.000 de euro. Mai extinsă este şi paleta riscurilor acoperite, asiguratul primind despăgubiri şi în cazul în care îi întârzie avionul cu care trebuia să se deplaseze câteva ore. Potrivit reprezentanţilor companiilor de asigurări, condiţiile de asigurare le sunt prezentate clienţilor în momentul în care solicită emiterea cardului. În realitate, acest lucru nu se întâmplă întotdeauna. Informaţiile detaliate nu pot fi găsite nici pe site-urile băncilor, nici pe site-urile companiilor de asigurare. Există şi câteva bănci – Raiffeisen, Citibank, BRD, Banca Transilvania, care afişează pe site condiţiile de asigurare integral sau măcar în rezumat.
La shopping cu cardul şi poliţa în buzunar
Alte asigurări gratuite ataşate cardurilor sau care sunt vândute de bănci clienţilor care au carduri vizează protecţia bunurilor. UniCredit Țiriac a lansat împreună cu Metro Cash & Carry un card co-branded pentru persoanele juridice, de care este lipită şi o asigurare. Aceasta acoperă riscurile de furt sau deteriorare a bunurilor cumpărate de la hipermarket, pentru o perioadă de 15 zile.
Posesorii de carduri pot achiziţiona şi poliţe care să le acopere unele pagube înregistrate în cazul furtului instrumentului de plată.
De exemplu, clienţii BRD – Groupe Société Générale pot cumpăra o poliţă care acoperă costul refacerii documentelor (30 de dolari sau euro, în funcţie de moneda contului ataşat cardului), sumele sustrase fraudulos de pe card, în limita a 500 de dolari sau euro, respectiv o sumă pentru refacerea cheilor de la casă şi maşină după furt.
2,7 mil. de carduri de credit erau emise de băncile de pe piaţă autohtonă la sfârşitul anului trecut, potrivit datelor raportate la Banca Naţională a României