Sigma, produsul de pensii al companiei Aviva si Vital, si asigurarea de sanatate comercializata de Sara Merkur au fost considerate de juriu produsele anului 2003. La acestea se adauga un alt produs premiat, Dental Care, primul program privat de asigurare stomatologica, lansat de curand de Omniasig Asigurari de Viata.

Cateva cuvinte despre fiecare. Sigma asigura o suma de bani pentru perioada pensionarii si este disponibil atat in moneda nationala, cat si in dolari sau euro. Produsul este oferit cu doua niveluri de protectie, unul minim care pune accentul pe economii si celalalt standard axat in mai mare masura pe componenta propriu-zisa de asigurare. Plata primelor se poate face lunar, trimestrial, semestrial si anual, iar clientii au posibilitatea de a alege programele de investitii in care vor fi plasati banii din primele de asigurare.
La randul sau, Vital este o asigurare de sanatate prin care posesorii beneficiaza de indemnizatii zilnice de spitalizare in cazul imbolnavirilor sau situatiilor de vatamare corporala ca urmare a unui accident. Produsul acopera si evenimentele legate de maternitate (sarcina, nastere) si este disponibil in doua variante, respectiv Vital I si II.

Diferenta dintre cele doua forme tine de durata contractului. Daca Vital I este o polita care se incheie pentru intreaga durata a vietii, Vital II are in vedere doar la o perioada determinata. Concret, un barbat de 35 de ani care plateste anual o prima de 156 euro la un contract Vital I, va beneficia de o indemnizatie zilnica de spitalizare de 30 euro; o femeie de aceeasi varsta va plati ceva mai mult (175,5 euro), dar va putea primi in plus, daca e cazul, de beneficii pentru nastere in valoare de 300 de euro. Ultimul produs, Dental Care, este o asigurare stomatologica de grup care se adreseaza in principal companiilor romanesti sau multinationale care vor sa-si fidelizeze angajatii si prin alte beneficii decat cele salariale. In functie de valoarea primei (in medie, aceasta este de opt dolari pe luna) asigurarea acopera tratamente stomatologice cum sunt obturatii, extractii, radiografii, tratamente de canal etc. Tratamentele se pot efectua la cabinetele agreate de Omniasig Asigurari de Viata sau la oricare alt medic stomatolog din Romania. In ce priveste firmele premiate la „Gala pietei asigurarilor”, premiul cel mare – „Compania anului” – a fost atribuit ca si anul trecut companiei Allianz-tiriac. Au fost apreciate in primul rand performantele realizate in 2002 de compania germana la care s-a adaugat calitatea serviciilor oferite clientilor. Allianz-tiriac perconizeaza sa obtina in acest an incasari din prime brute de circa 87-90 milioane euro. Daca ritmul de crestere din prima parte a anului a fost acelasi si in ultimele sase luni, este posibil ca, la categoria asigurari generale, Allianz-tiriac sa devina liderul pietei la sfarsitul anului.

La categoria asigurari de viata, premiul pe 2002 a fost castigat de ING Nederlanden, in timp ce Ardaf a intrat in posesia titlului de „compania anului” la asigurarile generale. Daca compania olandeza reediteaza succesul de anul trecut, pentru Ardaf titlul este primul obtinut in cei zece ani de activitate. Brokerul anului a fost desemnata compania Marsh SRL pentru identificarea celor mai bune solutii de adaptare a pachetelor de servicii la nevoile clientilor. Marsh SRL este o subsidiara a grupului american Marsh Mc Lennan, grup considerat numarul unu mondial in servicii de brokeraj in asigurari.

Desi a fost o gala dedicata industriei asigurarilor, si bancile au primit premii pentru ca intre cele doua sectoare financiare exista suficiente puncte comune de interes. BCR a primit premiul „Banca anului”, iar CEC, pe cel special, pentru traditie si stabilitate. Trebuie remarcata de asemenea, premierea membrilor Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor pentru contributia la consolidarea pietei de profil. Intr-un an in care a fost nevoita sa ia destul de multe decizii dure, CSA s-a achitat in general bine de sarcini, motiv pentru care membrii organismului de supraveghere merita felicitari.

Nu in ultimul rand, printre premianti s-a numarat si revista Capital, care a fost apreciata de juriul specializat in asigurari drept „Publicatia anului”. Printre motivatiile acestora s-au numarat interesul constant manifestat de Capital fata de industria asigurarilor, efortul de a educa publicul in spiritul conceptului de asigurare si reflectarea fidela a informatiilor puse la dispozitia cititorilor.