„Piaţa de leasing operaţional a crescut constant, în ultimii cinci ani, cu 20-30% anual, ceea ce se va întâmpla şi în 2012. La sfârşitul semestrului întâi din 2012, am înregistrat 41.000 de autovehicule administrate prin leasing operaţional, ceea ce înseamnă o creştere cu 10% comparativ cu începutul acestui an. De asemenea, cifra de afaceri a companiilor din piaţă a fost, la sfârşitul semestrului întâi din 2012, de circa 150 milioane de euro”, a spus Bogdan Apahidean. În structura serviciilor solicitate, au dominat serviciile complete de leasing operaţional (finanţare şi management de flote) 70%, urmate de management de flote 20%. Cele mai puţin solicitate sunt autocamioanele, iar cele mai mult, autoturismele. Avantajele leasingului operaţional faţă de leasingul financiar este, conform ASLO, cel mai bine înţeles de companiile multinaţionale, companii cu parcuri auto de peste 15 unităţi. „Companiile româneşti private sunt încă reticente în adoptarea leasingului operaţional, iar în ceea priveşte companiile de stat, gen Poşta sau Poliţie, nu se pune încă problema, deşi în multe ţări din UE este o metodă des utilizată”, a spus Bogdan Apahidean. Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO) a devenit funcţională în martie 2011 şi este o asociaţie profesională, neguvernamentală, non-profit şi apolitică. Membrii cu drepturi depline ai ASLO sunt principalele companii de leasing operaţional de pe piaţa românească: ALD Automotive, Arval Service Lease România, DiRENT Group, Business Lease Romania, LeasePlan România, Porsche Mobility, Alexandros Long Term Rental, BT Finop Leasing, Hertz Lease, RCI Finanţare România, Unicredit Leasing Fleet Management, Premium Leasing, la care se adaugă patru membri asociaţi – Autonom Rent a car, Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare, EurotaxGlass's România şi SGS România. Sursa: Agerpres